استاندار البرز :

کتابخانه ها قلب تپنده و خاستگاه فرهنگ و علم در جامعه هستند

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۳:۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۰۸۷۳
کتابخانه ها  قلب تپنده و خاستگاه فرهنگ و علم در جامعه هستند
استاندار البرز با اشاره به نقش اساسی کتابخانه ها در توسعه بخش های مختلف اجتماعی گفت: در واقع این مکان ها قلب تپنده و خاستگاه فرهنگ و علم در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  سید حمید طهایی روز دوشنبه در بازدید سرزده از اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز،بر توسعه کتابخانه های استانی با مشارکت سازمان های مختلف تاکید کرد.

وی افزود: یکی از مراکزی که در توسعه فرهنگی جامعه ، ابعاد اجتماعی،سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است و میتواند نقش به سزایی را همچون گذشته تاریخ ایران اسلامی ایفا کند کتابخانه ها هستند.

وی اظهار داشت: کتابخانه ها با همه سجایا و استعدادهایی که دارند همواره متکی به علما، دانشمندان ،نویسندگان و گذشتگان و تاریخ ما هستند و آن چه را که باید در جامعه نهادینه شود این مفهوم طلایی است که در این چهاردیواری فرهنگ پیدا می شود و همه کسانی که می خواهند دانش اندوزی کنند به کتابخانه ها می آیند.

وی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه ها در همه جای جهان قلب تپنده امور هستند و ما باید همه امکانات را فراهم کنیم که کسانی که می خواهند از این فضا بهره مند شوند آرامش نسبی داشته باشند، گفت: ما باید از آخرین فناوری های کتابداری و خدمات مشاوره ای به کتابخوانان بهره مند شویم که این مهم با تکیه بر توانایی و تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان وکتابداران موثر خواهد بود.

استاندار البرز با تقدیر از حجت الاسلام فلاح مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: در سال های اخیر در مجموعه کتابخانه های استان چه در مناطق شهری و چه در روستاها نیز اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که کتابخانه های عمومی در البرز چراغ راه خود را تدبیر و تلاش می داند و در این مسیر بالندگی باید همراهی سازمان ها و نهادهای مختلف که در قالب انجمن کتابخانه ها فعالیت می کنند صورت گیرد و در حوزه های مختلف فرهنگی،علمی و اقتصادی این انجمن ها این اداره کل را یاری کنند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه افزود: از همکارانم در شهرداری و شوراهای استان البرز بر اساس قانون منابع درآمدی خود را در اختیار کتابخانه ها قرار داده و حتی در برخی اوقات خود نیز داوطلبانه در توسعه کتابخانه های استان گام بر میدارند تقدیر می کنم .

استاندار البرز در ادامه به درخواست کتابخوانان در بازدید امروز اشاره کرد و گفت: افزایش زمان ساعت کاری کتابخانه ها، ایجاد کتابخانه مرکزی و توسعه کتابخانه ها در نقاط مختلف استان از عمده درخواست های این عزیزان بود که در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان قابل بررسی است.

وی بیان داشت: البته اشاره به این نکته ضروری است که طبق پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و با توجه به اینکه استان البرز استانی دانشگاهی،علمی و جوان است ایجاد کتابخانه مرکزی در دستور کار انجمن کتابخانه های عمومی استان است و درآینده با جانمایی زمین مناسب محقق خواهد شد.

حجت الاسلام شمس الله فلاح، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در این بازدید ضمن تقدیر از استاندار البرز و دغدغه وی در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: حضور استاندار البرز در اداره کل کتابخانه ها و بازدید از کتابخانه امیرکبیر کرج می تواند منشا اقدامات موثر در حوزه کتابخوانی استان باشد و این موید این موضوع است که عالی ترین مقام اجرایی استان نیز مقوله کتابخوانی را اجر می نهد و این توجه آثار فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذاری در البرز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خواسته جوانان و کتابخوانانی که به سالن های مطالعه کتابخانه های سطح استان مراجعه می کنند از اهمیت ویژه ای برای همکارانم در ستاد و کتابخانه ها برخورداراست، افزود: افزایش مساحت سالن مطالعه، تعمیر و نگهداری وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصول مختلف سال، افزایش ساعت کاری کتابخانه ها بخصوص در ایام ویژه سال مختص دانشجویان، ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات کتابخانه ای و ایجاد آرامش و امنیت از مواردی است که در کتابخانه های استانی صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز همچنین با تاکید بر هم افزایی و همدلی مسئولین شهری و استانی در افزایش توسعه کتابخانه ها و افزایش سرانه کتابخوانی در البرز، گفت: کتابخانه های عمومی استان با حمایت از نویسندگان بومی ، اجرای طرح های نوین همچون نشست های عمومی و تخصصی کتابخوان که از سوی نهاد کتابخانه ها تدوین می شود توانسته است در اهداف خود کوشا باشد.

گفتنی است در پایان این بازدید کارت عضویت افتخاری کتابخانه های عمومی استان به سید حمید طهایی استاندارالبرز نیز از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی اهداءشد.

در ادامه سیدحمید طهایی استاندار البرز به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی از کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج بازدید کردند و شرایط نرم افزاری و سخت افزاری این کتابخانه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

وی در این بازدید از بخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر نیز دیدن کرد و با کتابداران نابینا و شرایط کاری آنان آشنا شد و در راستای تحقق اهداف کتابخانه ها با این کتابداران گفتگو کرد و همچنین در سالن قرائت خانه بخش آقایان و بانوان در گفتگویی صمیمانه با اعضای کتابخانه های عمومی امیرکبیر مهم ترین نیازهای آنان را جویا شد و عملکرد کتابخانه های عمومی استان البرز و افزایش محیط سالن های مطالعه را در چندسال اخیر یکی از اقدامات مثبتی دانست که می تواند ظرفیت بیشتری از جوانان را به مطالعه در کتابخانه تشویق کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز