استاندار هرمزگان در شورای اداری استان:

تک رقمی کردن نرخ تورم از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است/هرمزگان در ۲۰ شاخص رتبه نخست کشوری به دست آورده است/یک سازمان به عنوان متولی اقتصاد دریا محور معرفی شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۰۷:۳۱:۱۰
کد خبر: ۵۲۱۱۱۶
تک رقمی کردن نرخ تورم از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است/هرمزگان در ۲۰ شاخص رتبه نخست کشوری به دست آورده است/یک سازمان به عنوان متولی اقتصاد دریا محور معرفی شود
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: تک رقمی کردن نرخ تورم یکی از دستاوردهای مثبت و مهم دولت یازدهم بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با بیان اینکه تک رقمی کردن نرخ تورم یکی از دستاوردهای مثبت و مهم دولت یازدهم بوده است، عنوان کرد: اکنون نرخ تورم 8.6 درصد است و همت رئیس جمهور و دولت بر این قرار گرفته که تک رقمی بودن نرخ تورم حفظ شود.

وی ادامه داد: در سال 92 کشور از وضعیت متعادل در اقتصاد خارج شده بود و نوسان نرخ ارز و تورم بالا بر کشور حاکم بود و در این شرایط فعالان اقتصادی نمی توانستند برای آینده کاری خود تصمیم بگیرند.

استاندار هرمزگان افزود: از این رو دولت یازدهم برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور را یک اولویت اساسی قرار داد که این افتخار برای تیم اقتصادی دولت و به خصوص وزیر اقتصاد باقی خواهد ماند.

جادری با اشاره به اقدامات و شاخص های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان، بیان داشت: در اثر ارزیابی های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان طبق شاخص های این بخش، رتبه نخست اقتصاد مقاومتی را به دست آورد.

وی گفت: در سایر بخش ها نیز در 20 شاخص هرمزگان رتبه نخست کشور را به دست آورده است که از جمله آن رتبه اول جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، وصول درآمدهای عمومی، درصد تحقق درآمدهای استانی و دیگر موارد بوده است و در چهار مورد رتبه دوم و پنج مورد نیز رتبه سوم را به دست آورده ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی نیز در مجموع 168 پروژه در استان انتقال مالکیت و یا واگذاری بهره برداری به بخش غیردولتی شده است.

جادری بیان داشت: در بخش رونق تولید، هزار و 94 پروژه در استان شناسایی شد و تا کنون به 700 واحد تولیدی تسهیلاتی بالغ بر 700 میلیارد تومان برای رفع موانع تولید و خروج از رکود پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در توسعه صادرات غیرنفتی نیز در 10 ماه سال جاری 9 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان هرمزگان داشته ایم و ایجاد روابط تجاری با کشورهای عمان و هند و برگزاری سه نمایشگاه در عمان و برقراری خط کشتیرانی با استان مسندم نیز از دیگر اقدامات بوده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری داخلی در استان 177 میلیارد ریال با 162 طرح بوده است و همچنین هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا رتبه اول کشور را به دست آورده است.

جادری خاطرنشان کرد: 71 شرکت دانش بنیان در استان از سال 92 تا کنون شکل گرفته که 800 میلیارد تومان درآمد داشته اند.

وی با اشاره به برخی خواسته ها و مطالبات در استان، افزود: درخواست داریم عوارض آلایندگی عسلویه که طبق قانون تا شعاع 100 کیلومتر مناطق را آلوده می کند به هرمزگان نیز پرداخت شود و همچنین می خواهیم هرمزگان به عنوان استان پایلوت برای اجرای نظام درآمد هزینه استانی در کشور انتخاب شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: انتظار مردم هرمزگان اجرای اقتصاد دریا محور است و در این زمینه هیچ سازمان متولی نداریم و درخواست داریم با توجه به اینکه صنایع دریامحور در هرمزگان مستقر است و فعالیت های دریامحور در استان داریم یک سازمان به عنوان متولی اقتصاد دریا محور معرفی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز