استاندار کرمان:

شورای چهارم با تعریف پروژه های مورد نیاز، در تاریخ کرمان خود را ماندگار کند

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۷:۳۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۳۵۲۳
شورای چهارم با تعریف پروژه های مورد نیاز، در تاریخ کرمان خود را ماندگار کند
استاندار کرمان گفت: شورای چهارم می تواند در فرصت باقی مانده با تعریف پروژه های جدید و مورد نیاز، در تاریخ کرمان خود را ماندگار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در دیداری صمیمی با اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که با دلسوزی تمام و علاقمندی به استان همواره حمایت کرده و موجبات وحدت را بوجود آورده اند.

وی یادآورشد: عملا همگان معتقد هستیم که مشورت کردن باعث رشد و تعالی انسان ها می شود و جز اصول قانون اساسی است و همین امر موجب گردید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفته و به نهاد پایداری مبدل شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شده تا به مسیر پیشرفت، سرعت ببخشد، خاطرنشان کرد: در شوراهای اسلامی شهر و روستا می توان ضمن هم افزایی و هم اندیشی، تصمیمات درست و منطقی انجام بگیرد.

رزم حسینی بر اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید و تصریح کرد: وظیفه خودمان می دانیم برای آبادانی استان توجه خوبی به شهر کرمان به عنوان مرکز استان داشته باشیم.

استاندار کرمان افزود: نکات مشترکی در سخنان اعضای شورای اسلامی شهر وجود داشت و آن نکته این بود که کرمان از یک عقب افتادگی کاری برخوردار است و این در حالیست که به هیچ عنوان منکر اقدامات مسئولان قبلی نیستیم اما سطح اختلاف در چهره شهر فاحش است بگونه ای که از کرمان بعنوان روستایی بزرگ یاد می شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه پروژه های جدید شهر کرمان مورد اقبال همه و اعضای شورای شهر است و مزیت کارهایی که صورت می گیرد برای مردم بیان شود، یادآورشد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) یک نهاد انقلابی مورد تایید نظام است که بخش عمده عمران کشور توسط این نهاد انجام می شود لذا برخی از ادبیات هایی که بکار می رود، سخیف و زننده است.

استاندار کرمان به واگذاری مسئولیت توسعه شهرستان رودبار جنوب به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در کوتاه ترین زمان 600 هکتار زمین را با تکنولوژی روز دنیا به گونه ای عملیاتی نموده است که در مصرف آب، صرفه جویی چشمگیری داشته است و امروز این طرح با حضور فرمانده سپاه در منطقه افتتاح و تاکید داشت که رودبار جنوب را به عنوان الگوی کشوری خواهیم ساخت.

رزم حسینی با تاکید براینکه شهر را می توان به موسسات غیردولتی واگذار نمود بگونه ای که پروژه ها منتظر افراد و نظرات شخصی نماند، گفت: می توانستیم پروژه های بیشتری در کرمان اجرا کنیم و اگر جای اعضای شورای شهر بودم، اجازه می دادم این کارها به نام اعضای این دوره تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه چهره کرمان با گذشته متفاوت شده و این قابلیت در شهر و استان کرمان وجود دارد که از دیگر استان های کشور مهاجر بپذیرد، افزود: رمز موفقیت هر ملت وحدت و اتحاد ملی و استانی است که خوشخبتانه در کرمان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از وحدت کم نظیری برخوردار است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیریت استان همواره از مسائل و حاشیه های سیاسی پرهیز می کند اما از حق مردم کوتاه نمی آید، یادآورشد: ما بدنبال سبک جدیدی در توسعه استان هستیم که تاکنون در کشور اجرا نشده است.

رزم حسینی با تاکید براینکه دنبال سبکی متفاوت از گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم نهادهای اقتصاد مقاومتی می توانند کشور را نجات بدهند و اگر آنطور که کار پیش می رود و اقتصاد مقاومتی را در استان نهادینه کنیم، الگویی برای دیگر استان ها خواهیم شد.

وی با تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان، تصریح کرد: جنجال راه انداختن در فضای مجازی از روی لجبازی و اغراض شخصی و یا برای جلب آرا در انتخابات به ضرر مردم است و موجب عقب افتادگی شهر می شو بنابراین باید جایگاه خود را شناخته و به قانون احترام بگذاریم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه مدیریت استان علاقمند نیست چیزی را به کسی تحمیل کند، گفت: مکرر بر این اصل تاکیده شده که دولت در خدمت توسعه و پشتیبان است و طبق فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری این تفکر تا امروز در استان کرمان دنبال شده است.

رزم حسینی با اشاره به عملیاتی نشدن پروژه متروی شهر کرمان، افزود: در این جلسات بدنبال مقصر نیستیم امام تاریخ بداند که پروژه مترو یک فرصت برای کرمان و دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمان بود که انجام نشد و این در حالیست که قرار نبود شورا اعتبار این پروژه را تامین کند.

وی ضمن درخواست از سوی اسلامی شهر کرمان برای دنبال نمودن وظایف کاریشان تا آخرین لحظه مسئولیت و آغاز پروژه های جدید شهری، یادآورشد: زمانی که ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان مطرح شد با مخالفت هایی روبرو شد اما پس از اجرا، امروز کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی با حجم سرمایه گذاری 75 هزار میلیارد تومانی نسبت به سایر استان های کشور پیشروست.

استاندار کرمان با اشاره به بدهی 400 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران و ادامه فعالیت های دولت، تصریح کرد: تفاهم نامه خط انتقال آب از عمان به فلات مرکزی ایران هفته گذشته با حجم سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان منعقد شد لذا شورای اسلامی شهر نباید از تامین مالی پروژه ها هراس داشته باشد.

رزم حسینی با تاکید براینکه مردم به کارنامه مسئولین و مدیران نگاه کرده و رای می دهند، خاطرنشان کرد: برخی خیال می کنند نزدیک انتخابات با تمرکز روی یک موضوع و جوسازی علیه آن می توانند رای جمع کنند، در حالیکه این عوام فریبی است.

وی گفت: شوراهای اسلامی شهر روستا توجه نمایند که با این جوسازی ها چه هزینه های گزافی به مردم تحمیل می نمایند و چه دلیلی دارد که اختلافات داخلی برای ناامیدی مردم صرف شود در حالیکه می توان به وحدت و مودت بدون سیاسی کاری، خدمات را عمق بخشید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) طبق برنامه زمان بندی در حال پیشروی است، از رئیس شورای اسلامی شهر کرمان درخواست نمود تا نسبت برخی از پروژه های این قرارگاه که فاقد قرارداد است را تعیین و تکلیف نماید.

رزم حسینی با تاکید براینکه دولت در استان کرمان نقش حاکمیتی خودش را با قدرت اعمال خواهد کرد، افزود: افرادی که در شورای اسلامی شهر کرمان با پروژه های توسعه ای شهر مخالف هستند، اگر جرات دارند مخالفتشان را به مردم اعلام نمایند تا مردم بدانند و اگر موافق با آنها هستند با افتخار اعلام کنند که در تصویب این مصوبه دخیل بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تیم استانداری کرمان علاقمند نیست تا کارهای انجام گرفته را به نام خود ثبت نماید، یادآورشد: بدنبال ایجاد دلخوری نیستیم بلکه برای توسعه و آبادانی استان بدنبال همدلی و همزبانی هستیم لذا برای مردم باید از خودخواهی ها گذشت.

استاندار کرمان تاکید کرد: بدون هیچگونه ملاحظه کاری می گویم که شرایط استان کرمان ویژه است و در صورتی که گذشت داشته باشید و محاسبات مادیات را نکنید، خواهید دید که نهاد اقتصاد مقاومتی چگونه می تواند بدون پول دولت ساخته شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه شهر کرمان مجبور است و حکم تاریخی دارد که آباد شود، تصریح کرد: اگر کرمان آباد نشود، مکران بزرگ آباد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر کرمان بیش از بودجه عمرانی استان پول دارد، یادآورشد: مردم اگر می خواهند شهرشان آباد شده و عوارض به بهترین نحو مدیریت شود، در انتخابات دوره جدید شورای های اسلامی شهر و روستا افراد متدین، متخصص و شایسته را انتخاب نمایند.

استاندار کرمان با اشاره به سابقه تولید نقره در کرمان و لزوم احیای این صنعت و احداث و راه اندازی بورس نقره با هزینه خصوصی و بدون بودجه شهرداری، گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام کرده که پروژه تجاری فرهنگی در میدان شهداء احداث و بورس نقره کشور را در کرمان ایجاد می کند و سوال این است که چه منافاتی با چهره شهر و منافع مردم دارد که اعضای شورای شهر در این خصوص اختلاف نظر دارند؟

رزم حسینی با تاکید براینکه نباید مردم را معطل نظرات شخصیمان کرد، افزود: ما مسئول کل استان هستیم و همه مردم را به یک چشم می بینیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز