بیش از ۴ میلیون اصله نهال بذری و رویشی مجوزدار در آذربایجان غربی تولید می‌شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۳:۳۴:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۴۵۶
بیش از ۴ میلیون اصله نهال بذری و رویشی مجوزدار در آذربایجان غربی تولید می‌شود
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : در حال حاضر 45 فقره نهالستان‌ مجوز دار در سطح استان وجود دارد که سالانه درحدود 4میلیون و 850 هزاراصله نهال بذری و رویشی از این نهالستان ها تولید می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عزیز امانی با اشاره به وضعیت تولید نهال در استان اظهار کرد: از اوایل امسال کمیته فنی نهال در استان نسبت به بازدیدهای میدانی از نهالستان‌ها و بررسی مدارک و مستندات لازم در سطح استان اقدام کرده است.
وی با اشاره به برنامه های سازمان برای توسعه کشت پایه های رویشی و جایگزینی آنها با ارقام بذری ، تصریح کرد: نهالهای تولیدی در استان شامل انواع نهال های بذری و رویشی و انواع پایه رویشی از مراکز کشت بافتی بوده و علاوه بر تامین نیاز استان، بسیاری از نهال‌های تولیدی به سایر استان‌های کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر می‌شود.
امانی افزود: از جمله نهال‌های بذری که در این استان تولید می‌شود می‌توان از دانه‌دارها به سیب، گلابی و به و از هسته‌دارها به هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گیلاس و آلبالواشاره کرد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: علاوه بر آنها انواع نهال انگور در حدود 40 رقم و گردوی پیوندی نیز در این استان تولید می‌شود.
امانی در ادامه از ایجاد مقدمات لازم برای احداث باغ مادری گردو در شهرستان خوی خبر داد و افزود: تاکنون از تولیدات مهم و منحصر به فرد استان آذربایجان‌غربی تولید 32 هزار اصله گردوی پیوندی مجوزدار بوده است و در این زمینه در صورت تایید در گروه نهال و بهبود ارقام و موسسه، شاهد احداث باغ مادری گردو در استان با ارقام جدید و برتر خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز