استاندار کرمان:

کرمان به استانی توریسم درمانی تبدیل می شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۳:۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۲۸۰۴۲
کرمان به استانی توریسم درمانی تبدیل می شود
استاندار کرمان با اظهار امیدواری برای تداوم حرکت رو به جلوی استان کرمان، گفت: کرمان این ظرفیت را دارد که به استانی توریسم درمانی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در کارگروه سلامت استان کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) برگزار شد، افزود: بسیار خوشحال هستیم که سیاست همدلی، همزبانی و هماهنگی بین دستگاه های دولتی استان نتیجه بخش شده و توفیقاتی نیز به لطف خداوند در استان حاصل شده است.

وی ادامه داد:  تندیس سلامت مربوط به همه کسانی است که برای ارتقای سلامت جامعه تلاش کرده اند تعلق دارد و بنده به نمایندگی این افراد لوح این تندیس را دریافت کرده ام.

استاندار کرمان بیان کرد: گستردگی سلامت در همه ابعاد و تاکیدات ریاست جمهوری موجب شده که همه مسئولان و دستگاه های اجرایی به حوزه سلامت بیایند و مجمع ملی سلامت شکل گیرد و در استان ها نیز مجمع استانی سلامت تشکیل می شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت یک طرح بسیار ماندگار در این دولت بود که امیدواریم تداوم یابد، ادامه داد: امنیت غذایی کار بسیار بزرگی بودکه در استان کرمان اجرایی شده و به صورت مستمر ادامه یافته است.

وی افزود: در حوزه  بهداشت آب و تامین آب آشامیدنی سالم نیز اتفاقات خوبی در استان کرمان رخ داده است و در برخی شهرستان ها، ایستگاه های عرضه آب سالم راه اندازی شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: اقدامات انجام شده خوب بوده اما کافی نیست و باید به سمتی برویم که موفقیت بیشتری برای استان حاصل شود.

رزم حسینی به موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و بیان کرد: پیشگیری موجب می شود که خسارت ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: در آستانه سفرهای نوروزی باید زمینه ای فراهم شود که افراد بدون هیچ مشکلی به استان سفر کرده و با سلامت و خوبی از استان کرمان به شهرهای خود برگردند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با حاشیه نشینی کار بسیار بزرگی در استان کرمان انجام شده است، گفت: این اقدام در سلامت جامعه نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: افراد فاسد و ذی نفوذی به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده بودند و اعضای شورای تامین استان در آن کمیسیون بودند و کار آنقدر ریشه دار، قوی و قانونمند بود که هیچ کسی نمی توانست به آن ایرادی وارد کند.

وی اظهار کرد: حرکت استان کرمان در مقابله با حاشیه نشینی می تواند الگو باشد و این طرح باید با جدیت ادامه یابد.

استاندار کرمان به اجرای طرح نجات نیز اشاره و بیان کرد: این طرح نیز با شامل شدن 20 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین نیز به حوزه سلامت بر می گردد زیرا با کاهش حاشیه نشینی از حجم مشکلات نیزکاسته می شود.

رزم حسینی با اشاره به ابعاد بحث سلامت گفت: از ریزگردها تا آمار تصادفات حوزه سلامت  را شامل می شود و باید تلاش کنیم که سلامت جامعه روز به روزارتقا یابد.

وی گفت: شورای سلامت را هر دو هفته یکبار برگزار کرده و پیشنهادات عمل گرایانه را دنبال کنیم.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان بر جدی گرفتن بهداشت مدارس نیزتاکید کرد و ادامه داد: این موضوع باید به مانند لباس فرم مدارس دنبال شود.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید لباس فرم مدارس در استان کرمان، عنوان کرده: عده ای لباس را به قیمت 140 هزار تومان به دانش آموزان می دادند که امروز لباس با همان کیفیت با قیمت 28 هزار تومان به افراد ارائه می شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان استانی در مسیر تردد اتباع بیگانه است، گفت: اگر این مورد را از کرمان بگیریم اشتغال، امنیت ، بهداشت، حوادث جاده ای و سایر مشکلات کاهش چشمگیری خواهد داشت و طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان آغاز شده است.

استاندار کرمان بر جلب همکاری بخش خصوصی برای راه اندازی دوربین های کنترل تصویری در جاده های استان تاکید کرد و گفت: می توان از راه های قانونی برای تجهیز تمام جاده های استان به سیستم پایش تصویری استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز