رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

قسمت اعظمی از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خوزستان تخصیص داده شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۱:۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۴۷۴
قسمت اعظمی از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خوزستان تخصیص داده شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به خوزستان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص داد که تاکنون درصد اعظمی از آن به استان تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: اعلام تأمین منابع مالی لازم برای سه طرح بزرگ آب و فاضلاب، مقابله و جلوگیری از آسیب های ناشی از ریزگردها و همچنین تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتار اراضی این استان از جمله اهداف سفر به خوزستان است.

وی افزود: هر کدام از ما مسئولیتی برای خدمت به کشور و از جمله خوزستان داریم. از همین مقدار اندکی که اعتبار در بودجه عمومی داریم نیز به مناطقی مثل خوزستان توجه ویژه ای خواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خوزستان را فراموش نکردیم، گفت: سه ردیف در اعتبارات تملک و دارایی برای توسعه و عمران خوزستان اختصاص داده ایم؛ اعتبارات ملی عمرانی برای سال جاری، ۷۳۶ میلیارد تومان بود که خوزستان از نظر مقدار در بین همه استان های کشور رتبه دوم را حائز است.

نوبخت اضافه کرد: ردیف بعدی ما ردیف های استانی ویژه است که خوزستان با ۱۵۱ میلیارد تومان در این زمینه سومین جایگاه را در سطح کشور دارد. در آخرین بخش از هفت هزار میلیارد تومان دارایی های تملک، خوزستان در صدر قرار دارد.

وی با ابراز ناراحتی بیان کرد: متأسفانه مواقع بروز ریزگردها طوری صحبت می شود که گویی دولت چیزی به اسم خوزستان نمی شناسد و این بی انصافی است. حتی اولین سفر ریاست جمهوری نیز به خوزستان بود و نوع نگاه دولت به این استان تاکنون به خوبی مشهود بوده است.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با خوزستان گفت: خوزستان همه چیز ما است و نمی توان نسبت به مردم و این استان بی تفاوت بود. همچنین رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به خوزستان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص داد که تاکنون درصد اعظمی از آن به استان تخصیص داده شده است.

نوبخت خبر داد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری متعلق به امروز و دیروز نیست ولی از سال ۹۲ که وعده دادیم اجرای آن نیز پیشرفت خوبی دارد. همچنین پس از سفر رئیس جمهور در هفته گذشته، ۳۰۰ میلیون دلار معادل هزار میلیارد تومان برای طرح ۵۵۰ هزار هکتار ابلاغ شد.

وی ادامه داد: به ۴۱ هزار کانون فوق بحران باید هر چه سریعتر رسیدگی کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن در همان روزهای اول ۳۰ میلیارد تومان را پرداخت کردیم.

معاون رئیس جمهورعنوان کرد: گرد و غبار تنها برای خوزستانی ها نیست و این خاک بر دل ایرانیان و خدمتگزاران نظام می نشیند، بنابراین همینجا قاطعانه وعده می دهم تا آخرین ریالی که برای انجام بیابان زدایی در ۴۱ هزار هکتار نیاز به تامین اعتبار باشد، تأمین اعتبار را انجام خواهیم داد.

نوبخت خبر داد: از ۲۰ روز آینده امکان استفاده از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای چهار موضوع آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی (اولویت های دولت در سال آینده) وجود دارد.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز