امروز استاندار سمنان بازدید کرد ؛

روستایی در سمنان که از ۶۹۰مصوبه دولت قبل یک مصوبه هم مربوط به او نبود

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۶۲۲
روستایی در سمنان که از ۶۹۰مصوبه دولت قبل یک مصوبه هم مربوط به او نبود
‌استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در بیش از سه سال گذشته بالغ بر 146 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای منطقه طرود هزینه کرده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا خباز در سفر به روستاهای منطقه طرود در شهرستان شاهرود گفت: دولت یازدهم همه تلاش خود را برای توزیع عادلانه امکانات و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم و دورافتاده‌ای همچون طرود به‌کار گرفته است.

وی با انتقاد از توجه کمتر دولت‌های قبل به روستاهای طرود افزود: سهم طرود از 690 مصوبه دولت قبل در شاهرود حتی یک مصوبه هم نبوده و این در حالی است که دولت تدبیر و امید اعتباری بیش از 146 میلیارد ریال در این سه سال در روستاهای طرود هزینه کرده است.

استاندار سمنان از مردم روستاهای طرود به عنوان مردمی سختکوش و ولایتمدار نام برد و تصریح کرد: این مردم شایسته بزرگترین خدمت‌ها هستند و دولت تمام توان خود را برای خدمت به مردم مناطق محروم به‌کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به روستاهای طرود، گفت: کار گازرسانی به همه روستاییان منطقه طرود تا پیش از پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

خباز با بیان اینکه 100درصد روستاهای استان تا یک سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان عملکرد خوبی داشته و در حال حاضر همه شهرهای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و مینگین بهره‌مندی روستاییان استان سمنان از نعمت گاز نیز بیش از میانگین‌های کشوری است.

وی با بیان اینکه روستاهای طرود در اولویت گازرسانی قرار دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 211 روستای استان گازرسانی شدند و ماباقی روستاها نیز ظرف یک‌سال آینده از این نعمت برخوردار می‌شوند.

استاندار سمنان با اشاره به جمعیت 3500نفری دهستان طرود گفت: دانشگاه علوم پزشکی در سه سال گذشته زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوبی در منطقه ایجاد کرده که جای تقدیر دارد.

وی از راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت روستای طرود به عنوان یکی از خدمات دولت در این دهستان نام برد و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه بهداشتی اعتباری بیش از 700میلیون تومان هزینه شده است.

این مقام ارشد اجرایی از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از ماندگارترین خدمات دولت روحانی نام برد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بزرگ پرداختی روستاییان از بیش از 70 درصد در دولت قبل به تنها سه درصد در این دولت رسید و این مهم اتفاق بزرگ و ماندگاری بود که به سلامت مردم سختکوش روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها مانع از مهاجرت این قشر مولد و تولیدکننده می‌شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان ادامه داد: کمیته امداد امام در این سه سال اعتباری بیش از 715میلیون تومان برای محرومیت‌زدایی از چهره طرود و بهبود وضعیت اقتصادی مردم این دهستان هزینه کرده است.

دیدار با مردم طرود، سخنرانی در مسجد طرود، افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه و از جمله کلنگ زنی پانسیون و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این دهستان از برنامه های کاری امروز استاندار سمنان در منطقه طرود شاهرود بود. خباز در ادامه این سفر یک روزه از شهر و برخی روستاهای مجن نیز بازدید می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز