به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس صورت پذیرفت:

نشست کتابخوان در حوزه علمیه خواهران حضرت باقرالعلوم (ع) شهرستان قدس

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۳:۵۷:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۵۷۳
نشست کتابخوان در حوزه علمیه خواهران حضرت باقرالعلوم (ع)  شهرستان قدس
برگزار شد. همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه نشست کتابخوان با موضوع شناخت حضرت زهرا (س) در حوزه علمیه خواهران حضرت باقرالعلوم (ع) شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: به همت اداره کتابخانه های عمومی و با همکاری حوزه علمیه خواهران حضرت باقرالعلوم (ع) شهرستان قدس ظهر چهارشنبه 11 بهمن ماه همزمان با ایام فاطمیه نشست کتابخوان با موضوع شناخت حضرت زهرا (س) در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست 5 نفر پس از قرائت قرآن و روضه خوانی به معرفی کتابهای خوانده شده خود پرداختند که خلاصه کتابها به شرح زیر است:

کتاب «مسند حضرت زهرا» نوشته «عزیزالله عطاردی»/ ارائه توسط: زهرا موسوی طلبه حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع)/

زهرا موسوی اولین ارائه دهنده در معرفی کتاب گفت: در این کتاب، مطالب در سه فصل از حیات و فضائل حضرت فاطمه(س)، سخنان نقل‌شده از ایشان و فهرستی از راویان حدیث از او همراه با شرح مختصری از زندگی آنان با استناد به منابع بیان شده است.

کتاب «نهج الحیاه» نوشته «محمد دشتی»/ ارائه توسط: سمیه آقایی طلبه حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع)/

سمیه آقایی دومین ارائه دهنده در معرفی کتاب گفت: کتاب«نهج الحیاة، یا فرهنگ سخنان فاطمه(س)»، کتاب ارزشمندی است برای آنها که می خواهند از زلال چشمه سار معنویت فاطمی بنوشند؛ ترتیب الفبایی فرهنگ سخنان فاطمه (علیهاالسّلام)، فهرست موضوعی، ثبت سلسله روات و فهرست موضوعی منابع تحقیق، از نکات برجسته ی این اثر است؛ اثری با نثری روان که می تواند راهنمایی خوب و مستند باشد برای پژوهشگران، نویسندگان و تمامی جویندگان طریقت آن حضرت (س).

کتاب «زندگانی حضرت فاطمه الزهرا» نوشته «جعفر شهیدی»/ ارائه توسط: سودابه عزیزی کتابدار کتابخانه مرکزی/

سودابه عزیزی ارائه دهنده دیگر این نشست در معرفی کتاب گفت: استاد شهیدی در این کتاب گزارشی از زندگی زهرای مرضیه ارائه کرده است ولی تنها به سرگذشت حضرت زهرا بسنده نکرده و رویدادهایی آموزنده و عبرت آمیزی را نیز ضمن آن مطرح نموده است. این امر خواننده را در درک شرایطی که حضرت فاطمه در آن قرار داشته اند کمک می کند.

کتاب «خاطر نازک گل» نوشته «حسین سیدی»/ ارائه توسط: سیده فاطمه شکوهی کتابدار کتابخانه جوادالائمه (ع)/

سیده فاطمه شکوهی چهارمین ارائه دهنده در معرفی کتاب گفت: کتاب «خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. این کتاب شامل سه فصل است، فصل اول شامل خویشتن (الف: سیمای ظاهری-سیمای حقیقی)، فصل دوم شامل خدا (روزه-قرآن-نماز)، فصل سوم: دیگران (حضوردرصحنه های اجتماعی-فعالیتهای سیاسی-ماجرای فدک).

کتاب «حانیه» نوشته «عبدالله طیوری»/ ارائه توسط : افسر راسخی کتابدار کتابخانه جوادالائمه (ع)/

افسر راسخی کتابدار کتابخانه مرکزی و آخرین ارائه دهنده گفت: این کتاب زندگانی حضرت زهرا (س) را به صورت داستان بیان نموده است.

گفتنی است که مراسم، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به پایان رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز