دادستان قزوین:

اقدامات فرهنگی جرائم را کاهش می دهد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۴:۴۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۶۲۳
اقدامات فرهنگی جرائم را کاهش می دهد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یکی از راهکارهای کاهش جرائم و تخلفات را اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: گسترش فرهنگ قانون مداری منجر به مبارزه با قانون گریزی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: بی شک اقدامات فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش بسزایی در کاهش جرائم و تخلفات داشته باشد که به همین دلیل هم این موضوع باید مدنظر مسوولان قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: کاهش اطاله دادرسی و پرونده های قضایی موضوع مهمی است که باید در بستر مناسب محقق شود.

وی ادامه داد: نمی توان در جامعه ای سراسر ناهنجاری و قانون شکنی و تخلف زندگی کرد و انتظار تحقق این موضوع را هم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه سالم و با عدالت قضایی داشته باشیم راهکار آن گسترش مراکز قضایی و انتظامی نیست بلکه باید اقشار مختلف جامعه نسبت به قانون شکنی و قانون گریزی حساس شوند.

وی افزود: جامعه نباید در تخلف و تعدی از جرم به شکل و اندازه قانون نگاه کند چراکه قانون شکنی چه عبور از چراغ قرمز و چه سرقت و یا هر موضوع دیگر، برای امنیت و آرامش جامعه مضر است از این رو تخلف های کوچک نیز در کاهش امنیت تأثیرگذار است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی راهکار قانون گریزی و قانون شکنی را در گام نخست کار فرهنگی می داند بنابراین باید دستگاه های مختلف فرهنگی و آموزشی با برنامه ای مدون در این زمینه کار کنند.

وی یادآور شد: همچنین شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید دغدغه و حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه های فرهنگی برای حساس کردن آحاد مردم نسبت به قانون گریزی و قانون شکنی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به نقش رسانه ها در ابعاد مختلف جامعه اشاره و اظهار کرد: امروز یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است بنابراین باید رسانه ها نسبت به موضوع مهم قانون مداری حساس باشند و این مهم را در میان جامعه تبیین کنند تا گسترش فرهنگ قانون مداری منجر به مبارزه با قانون گریزی شود.

وی عنوان کرد: آموزش در رسانه ها می تواند بر دانش حقوقی مردم بیفزاید بنابراین با اجرایی شدن این موضوع، از بخش عمده ای از پرونده های ورودی به محاکم کاسته خواهد شد و در واقع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی تا زمانی که مردم نسبت به حقوق خود و دیگران آگاه نشوند از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: جامعه گسترده شده و تعاملات افزایش یافته و در این میان لازم است اقشار مختلف نسبت به مسائل حقوقی مرتبط با فعالیت های خود در جامعه اطلاع لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر آگاهی ها در جامعه رشد یابد دیگر شاهد تعارض های رفتاری و اختلاف های مختلف که منجر به جرائم و تخلفات قانونی است، نخواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز