همایش بین المللی پزشکی سرطان در مشهد برگزار شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۴:۵۹:۲۳
کد خبر: ۵۲۹۷۱۱
همایش بین المللی پزشکی سرطان در مشهد برگزار شد
سومین همایش بین المللی سرطان 'نسترن' روز شنبه با حضور متخصصان این رشته از ایران، استرالیا و سوئد با حضور 250 نفر از دانشجویان پزشکی و زیست شناسی و همچنین متخصصان و اساتید این بخش در مشهد برگزار شد.

رئیس مرکز پیشگیری از سرطان نسترن در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در همایش امروز از انستیتوی کارولینسکای سوئد که موسسه ای علمی است و وظیفه انتخاب برنده نوبل پزشکی و فیزیولوژی را دارد دکتر کریستر اریکسون و حمیدرضا شریفی دستاوردهای خود را در زمینه درمان فردگرا و پیشگیری از سرطان ارائه کردند.

دکتر محمدتقی میر احمدی افزود: دکتر مجید ابراهیمی ورکیانی از دانشگاه استرالیا نیز دانش فنی تشخیص زودهنگام سرطان را از طریق سلولهای گردش در خون در اختیار علاقه مندان و مرکز سرطان نسترن قرار داد.

وی با بیان اینکه مرکز سرطان نسترن در بخش توسعه تحقیقات پزشکی در پیشگیری از سرطان و بالا بردن سیستم ایمنی بدن نیز فعالیت می کند ادامه داد: در این خصوص موفق شده ایم آنتی اکسیدانهایی مانند آلاژیک اسید از انار، کورکومین از زردچوبه و کروسین را از زعفران استخراج کنیم که این موارد به عنوان عناصر تقویت دستگاه ایمنی بدن در طبیعت شناخته می شوند و در پیشگری از سرطان نیز تاثیر دارند.

رئیس مرکز پیشگیری از سرطان نسترن گفت: این مرکز اوایل سال آتی نیز نخستین و تنها آزمایشگاه Liquid Biopsy شامل CTCو CT DNA کشور را در بخش خدمات تشخیصی بالینی در شهر مشهد راه اندازی می کند که شهروندان با چند قطره خون می توانند از وجود سلولهای سرطانی در گردش خون خود آگاه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز