دکتر جادری در مراسم روز درختکاری:

ترویج درختکاری موجب حفاظت از طبیعت می شود/از ظرفیت های مردمی در توسعه فضای سبز استفاده شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۷:۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۰۴۱۵
ترویج درختکاری موجب حفاظت از طبیعت می شود/از ظرفیت های مردمی در توسعه فضای سبز استفاده شود
استاندار هرمزگان گفت: ترویج درختکاری موجب توسعه سرسبزی و حفاظت از طبیعت در کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در مراسم روز درختکاری در بندرعباس، کاشت نهال و غرس درخت را کاری خوب و پسندیده و خداپسندانه دانست و عنوان کرد: این کار موجب توسعه سرسبزی و حفاظت از طبیعت در کشور می شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم از ما خواسته که با زمین مهربان باشیم و از نعمات موجود در زمین به نحو شایسته استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: منابع طبیعی به منزله ثروت هر کشور است و از سرمایه ها و میراث هر جامعه ای طبیعت و منابع طبیعی آن است و ایران نیز طبیعت بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا با مشکلات زیست محیطی مواجه است، تصریح کرد: از بین رفتن محیط زیست منجر به افزایش نسبی دما، کاهش نزولات آسمانی و تغییر در نظام ریزش های جوی، آلودگی شدید هوا و خشک شدن تالاب ها و بروز گرد و غبار و همچنین جاری شدن سیل های ویرانگر شده که موجب شده طبیعت ما آسیب ببیند.

جادری با بیان اینکه روان آب های خوبی در هرمزگان جاری می شود، اظهار داشت: میزان روان آب جاری در هرمزگان حداقل 2.2 میلیارد متر مکعب است که تنها توانسته ایم برای 700 میلیون مترمکعب تاسیسات ایجاد کنیم که اگر بیشتر این آب را ذخیره کنیم، هم آب شرب تامین می شود و برای سیراب کردن طبیعت نیز جوابگو خواهد بود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بیان زایی نیز پدیده ای است که موجودات را از بین می برد و بر اثر آن ماسه های روان نیز در حال پیشروی به سمت شهرهاست.

وی با تاکید بر اینکه درختکاری باید ترویج شود، خاطرنشان کرد: طرح های جنگل کاری و توسعه فضای سبز نیازمند مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی است.

شایان ذکر است؛ همزمان با 15 اسفند روز درختکاری،  شش هزار اصله نهال در هرمزگان غرس شد و در هفته منابع طبیعی و درختکاری نیز 111 هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز