مدیرکل دامپزشکی لرستان از مردم خواست:

ماهیان قرمز شب عید را از مراکز مجاز خریداری کنید

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۲۳:۳۴:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۹۷۱
ماهیان قرمز شب عید را از مراکز مجاز خریداری کنید
،مدیرکل دامپزشکی لرستان درجمع خبرنگاران از مردم خواست با توجه به در پیش بودن سال نو و تهیه ماهیان قرمز سفر هفت سین خانواده ها برای حفظ سلامت خود و فرزندان، ماهیان قرمز شب عید را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ،مدیرکل دامپزشکی لرستان درجمع خبرنگاران از مردم خواست با توجه به در پیش بودن سال نو و تهیه ماهیان قرمز سفر هفت سین خانواده ها برای حفظ سلامت خود و فرزندان، ماهیان قرمز شب عید را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 غلامرضا توکلی افزود: با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال شهروندان از خرید ماهیان قرمز، و احتمال بروز بیماریهای پوستی و انگلی در انسان خصوصاً کودکان توصیه می شود ضمن خریداری این ماهیان از اماکن دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی از دست زدن به آن جداً جلوگیری گردد.
وی ادرخصوص  اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی افراد به برخی از بیماریهای ناشی از تماس با ماهیان قرمز روی سفره هفت سین گفت: استفاده از دستکش مخصوصاً برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی، شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهیان زینتی مثل ماهی قرمز، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهیان و آموزش بهداشت فردی به آنها و عدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی از جمله این اقدامات محسوب می شود.
توکلی تصریح کرد: آب مورد استفاده جهت نگهداری ماهیان مذکور باید بهداشتی بوده و در مورد آب‌های شرب شبکه آبرسانی شهری باید کلرزدایی و یا جهت تبادل گازها و خروج کلر قبل از مصرف، حداقل 48 - 24 ساعت در ظروف دهان گشاد نگهداری و ذخیره گردد.
مدیر کل دامپزشکی لرستان از جمله ویژگی ماهی قرمز سالم را مواردی همچون، تحرک مناسب، شنای عادی، پولک های سالم و بدون زخم، پوست درخشان، خوش رنگی، باله های برافراشته و دم کشیده بدون زخم و پوسیدگی نام برد.
توکلی در پایان یادآورشد: در برخی از مراکز عرضه ماهی قرمز، اقدام به فروش گونه ای از حلزون بنام حلزون سیبی و یا لاک پشت گوش قرمز می نمایند که تاکید می گردد به دلیل بروز و انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان از خرید و انتقال به منزل خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز