به مناسبت هفته درختکارانجام گرفت;

کاشت ۱۶ اصله نهال به یاد شهدای آتش نشان قهرمان در ایلام

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۰۷:۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۳۱۰۰۲
کاشت ۱۶ اصله نهال به یاد شهدای آتش نشان قهرمان در ایلام
در آستانه سال نو گرامیداشت هفته منابع طبیعی در واقع نمادی از سرسبزی و طبیعت و یادآور حفاظت از انفال خداوند توسط اقشار مختلف مردم است.

به گزارش برنا-ایلام- ، همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری، در آیینی با حضور استاندار، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل منابع طبیعی و دیگر مسئولان اجرایی استان ایلام، 16 اصله نهال یادبود 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکوی تهران در مقابل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی ایلام کاشته شد.
استاندار ایلام در این آیین گفت: فضای سبز موجود در شهر ایلام چشمگیر و قابل توجه نیست و باید با همکاری مردم و مسئولان با تبدیل زمین های بلا استفاده و بایر سرانه فضای سبز این شهر افزایش یابد.
محمدرضا مروارید اظهار کرد: بهتر اینکه همه زمین های بایر سطح شهر ایلام به کاشت درخت و نهال و فضای سبز اختصاص یابد و مردم نیز نسبت به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در حیاط منازل خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه امکانات لازم برای ایجاد فضاهای سبز در ایلام فراهم است، افزود: با استفاده از پساب تصفیه خانه آب شهری می توان فضاهای سبز جدید ایجاد و آن را آبیاری کرد.
مروارید با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و ایام پایانی سال یادآور شد: در آستانه سال نو گرامیداشت هفته منابع طبیعی در واقع نمادی از سرسبزی و طبیعت و یادآور حفاظت از انفال خداوند توسط اقشار مختلف مردم است.
وی تاکید کرد: در سال های اخیر فرهنگ و تعصب مردم نسبت به حفظ محیط زیست و طبیعت بیشتر از گذشته شده اما باز هم حراست از منابع طبیعی نیازمند و مستلزم کمک و یاری مردم است.
شهردار ایلام هم در این آیین در خصوص علت انتخاب ایستگاه آتش نشانی برای درختکاری گفت: امروز به یاد 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو 16 اصله نهال در این مکان کاشته می شود تا توسط آتش نشانان مراقبت و نگهداری شوند.
منت محمدی اظهار کرد: در هفته گرامیداشت منابع طبیعی و در آستانه آغاز سال نو شهرداری ایلام اقدام به تهیه 10 هزار گل فصلی بنفشه و همیشه بهار، 2 هزار گلدان گل شب بو، 2 هزار گلدان گل لاله و یک هزار اصله درخت کرده که در نقاط مختلف شهر کاشته می شود.
وی افزود: در هفته منابع طبیعی چند بوستان محله ایی در شهر ایلام افتتاح می شود ضمن اینکه بجای درختان قطع شده خیابان های آیت الله حیدری و خیام نیز درخت کاشته می شود و 2 هزار اصله نهال نیز به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می شود.
در این آیین از مهدی نظری مرد درختی ایران که بیشتر عمر خود را صرف تهیه و کاشت درخت و نهال در مناطق مختلف استان ایلام و برخی استان های دیگر کرده است و نیز مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام به عنوان فعالان حوزه درختکاری و طبیعت تقدیر شد.
از 15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به نام هفته گرامیداشت منابع طبیعی نامگذاری شده و همیار طبیعت باشیم شعار امسال این هفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز