مدیر معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری تصویب شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۳:۰۳:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۳۱۸
دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری تصویب شد
محسن اسماعیلی گفت: دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری استان قزوین به تصویب کمیسیون ماده5 رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محسن اسماعیلی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ماده5 خاطرنشان کرد: این جلسه به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی برگزار و خوشبختانه پس از گذراندن مراحل مطالعاتی و کارشناسی، دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین در کمیسیون ماده5 تصویب شد.

وی افزود: این دستورالعمل توسط دبیرخانه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان تهیه و تدوین شده است.

دبیر کمیته سیما و منظر شهری استان درخصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: در ابتدای این جلسه گزارشی از روند تهیه و تدوین دستورالعمل مربوطه که بر اساس بایدها و نبایدهای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظر شهری گردآوری شده، توسط مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل ارایه شد.

اسماعیلی اضافه کرد: ضوابط عام نمای ساختمان ها، طرح مطالعه و تدوین ضوابط نما برای ساختمان های سطح شهر قزوین، ضوابط طراحی نما و منظر شهری شهرهای اصفهان و رشت از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در کمیسیون ماده5 بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام و بررسی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون ماده5، کلیات دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری مورد تصویب اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در ادامه این جلسه فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت های فرسوده اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: بررسی ضوابط طرح ساماندهی و مطالعاتی نماهای شهری منطقه پونک، مناسب سازی منطقه برای عبور و مرور معلولین و بررسی ضوابط طرح های فرادست از جمله موارد ارایه شده به کمیسیون ماده5 جهت بررسی و تصمیم گیری بود.

وی افزود: موارد یاد شده علاوه بر انجام مطالعات کارشناسی اولیه، پس از برگزاری 10جلسه کارگروه تدوین ضوابط و مقررات و 2جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر استان توسط دبیرخانه مربوطه و کمیته تدوین و بررسی مورد مطالعه قرار گرفته و به جلسه ارایه شده است.

اسماعیلی در پایان گفت: مقرر شد گزارشی از موارد مورد بحث در این جلسه با محوریت مباحث حقوقی جهت تحقق دستورالعمل، ضوابط تشویقی، بازخورد مباحث هزینه ای و آسیب شناسی ضوابط نمای منطقه مسکونی پونک توسط دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری در اولین جلسه کمیسیون ماده5 ارایه شده و دستورالعمل ابلاغ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز