رییس کل دادگستری استان قزوین:

مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون پسندیده نیست

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۱۹۵۸
مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون پسندیده نیست
جمال انصاری گفت: مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون پسندیده نیست و در صورت مشاهده برخورد دستگاه قضایی و نظارتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین در همایش محیط زیست با تشکر از فعالان منابع طبیعی، امور اراضی، جهاد کشاورزی و دستگاه های پشتیبان از جمله تشکل های مردمی بیان کرد: نباید اجازه دهیم با مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون خدشه ای به آن وارد شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اتخاذ تدابیر و خط مشی های سال جاری توانسته بخشی از دغدغه های موجود در حوزه منابع طبیعی را کاهش دهد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ایجاد شرایط آرمانی برای استفاده مطلوب از منابع خوب است ولی در کنار چنین دغدغه ای، لازم است همگی برای تحقق این رسالت تلاش کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی رسالت مهمی است که جز با مشارکت همگانی محقق نمی شود.

وی افزود:برای دستیابی به این هدف مهم علاوه بر تشکیل سازمان های قدرتمندتر نیازمند تشکل های مردمی در زمینه استفاده درست و مناسب از منابع طبیعی هستیم.

انصاری عنوان کرد: این موهبت الهی در دست ماست و وظیفه داریم تا از این نعمت استفاده صحیحی داشته باشیم به نحوی که نسل های بعدی هم از این منبع خدادادی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم این موهبت را با بکارگیری توانمندی های فردی، اداری و اجرایی حفظ کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: کشورهایی که در توسعه صنعتی و سایر جنبه های توسعه، حرکت متوازن داشته و به پیشرفت های خوبی رسیده اند، در حفظ منابع طبیعی و انفال نیز توفیق خوبی داشته اند از این رو هرجا مدیریت صحیح در زمینه توسعه صنعتی به صورت متوازن وجود داشته، مغایرتی با حفظ منابع طبیعی به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت صحیح و به موقع صورت گیرد زیرساخت های صنعتی می تواند طوری فراهم شود که از قبل این توسعه شاهد بهره مندی جامعه در ابعاد مختلف باشیم و سیر تحولات به حفظ منابع طبیعی و عرصه های ملی منجر شود.

انصاری اعلام کرد: در جمهوری اسلامی نیز چنین راهبرد و اندیشه ای دور از انتظار نیست یعنی می توانیم شاهد توسعه متوازن باشیم که نمونه هایی از آن در استان وجود دارد.

وی توضیح داد: عدم تدبیر به موقع باعث تخریب عرصه های ملی از نظر توسعه صنعتی می شود بنابراین همه کسانی که در عرصه حاکمیت جمهوری اسلامی هستند باید همت، مدیریت و نگاهشان با هم همراه باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حفظ، پیشگیری و برخورد با متخلفان دارای قوانین مختلف هستیم به طوری که در هیچ حوزه ای به اندازه حوزه منابع طبیعی و انفال شاهد تکثر قانونی نیستیم بنابراین خلا قانونی در این حوزه وجود ندارد.

انصاری افزود: در هیچ جای دنیا هیچ بخشی از کار حاکمیتی بدون مشارکت محوری مردم نتوانسته به نتیجه مطلوب منتهی شود از این رو در حوزه حفظ منابع طبیعی نیز مانند سایر حوزه ها باید از ظرفیت مردمی استفاده شود.

وی تأکید کرد: مردم بهترین حافظان و بهره بردارن منابع ملی هستند از این رو همه کسانی که در حوزه مستقیم حفظ اراضی و عرصه های ملی فعالیت دارند برای انجام اثربخش خدماتشان باید هر چه بیشتر به تشکل های مردمی توجه کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: باید بپذیریم که در حوزه انفال و منابع ملی مباحث صنفی و گروهی و سیاسی نمی تواند راهگشا باشد بنابراین همه دستگاه هایی که در این راستا تلاش می کنند باید حاشیه امن و سازمانی جهت انجام وظایف خود داشته باشند.

وی افزود: یکی از برنامه های دستگاه قضا حمایت از سازمان های متولی در حوزه منابع طبیعی و انفال و تشکل های مردمی است بنابراین با تخریب منابع طبیعی برخورد قانونی می کنیم البته در این راستا نیازمند مشارکت مردمی هستیم.

انصاری با اشاره به لزوم اجرای قانون تاکید کرد: دستگاه های متولی امر باید بدون تاثیرپذیری از افراد صاحب نفوذ بتوانند انفال، منابع طبیعی و عرصه های ملی، جنگل، سلامت ملی و ... را حفظ کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین حفظ منابع طبیعی برای نسل های فعلی و آینده را ضروری خواند و یادآور شد: آماده برخورد با متخلفان و نظارت بر فعالیت ها در یان عرصه هستیم تا فرصت بیشتری برای خدمت واقعی به عموم مردم فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز