با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری

شورای ساماندهی سالمندان شهریار برگزار شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۴:۴۶:۲۵
کد خبر: ۵۳۲۴۵۶
شورای ساماندهی سالمندان شهریار برگزار شد
شورای ساماندهی سالمندان شهرستان شهریار در راستای رسیدگی و پرداختن به امور سالمندان برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، این مراسم با حضور فرنیانپور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، خدامعلی نورانی رئیس اداره بهزیستی شهریار، مدیران ادارات شهرستان شهریار و جمعی از مدیران مراکز نگهداری سالمندان شهریار در سالن اجتماعات فرمانداری شهریار برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهریار در ابتدای این مراسم توجه به امورات سالمندان را از جمله موضوعات مهم برشمرد گفت: با توجه به آمار و اطلاعات به دست آمده در چند دهه آینده کشور ما شاهد جمعیتی بزرگ از سالمندان خواهد بود که دراین زمینه با سیاست گذاری و برنامه ریزی های موثرباید تدابیر اساسی به این موضوع  اندیشیده شود.

فرنیانپور دراین باره اظهار داشت: اکنون جمعیت کشور ما به سمت پیری شتاب گرفته است و این وضعیت هم می تواند به عنوان تهدید و هم فرصت برای جامعه باشد و دولت با تشکیل کارگروه و شوراها طرح هایی در دستور کار نهاد های اجرایی قرار داده است که باید برای رسیدگی به موضوع سالمندان تمامی تلاش خود را به کار ببندیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با فرهنگ سازی و فراهم نمودن شرایط جامعه را نسبت به اهمیت و ارزش سالمندان آگاه نموده واشتیاق اجتماع و خانواده ها را برای تکریم سالمندان افزایش دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار نیز در ادامه این مراسم بی توجهی به خواسته های قشر سالمند را مشکل آفرین برای آینده برشمرد وگفت: کشور در آینده ای نزدیک با تغییر ترکیب جمعیتی از جوانی به سالمندی مواجه خواهد بود و اگر برنامه ریزی نسبت به این موضوع نداشته باشیم مشکلات مختلفی پیرامون این موضوع برای جامعه رقم خواهد خورد.

خدامعلی نورانی اظهار داشت: قانون وظایف و اختیارات همه نهاد و ارگانها نسبت به موضوع سامندی را به خوبی مشخص نموده است و هرنهادی که وظایف خود را به درستی انجام دهد بخش عمده ای از مشکلات پیش رو برداشته خواهد شد.

وی عدم گسترش مراکز نگهداری سالمندان را از جمله سیاست سازمان بهزیستی کشورخواند و ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش دارد با فراهم آوردن شرایط در جامعه وخانواده برای سالمندان تا حدالامکان از گسترش مراکز نگهداری جلوگیری نماید و همه ما با توجه و عمل به وظایف خود باید سازمان بهزیستی را کمک کنیم.

وی موضوع فرهنگ سازی برای ارزش نهادن به جایگاه سالمندان را مهم برشمرد وافزود: در برخی مواقع شاهدیم سالمندی در جامعه رها شده که باید از طریق بهزیستی تحویل مراکز نگهداری شود و یا خانواده هایی شرایط نگهداری سالمند را ندارند ویا بعضا کوتاهی می کنند که در این زمینه با توسل به فرهنگ و فرهنگ سازی می توانیم بخش عمده ای از این رویدادها را مانع شویم.

وی به اجرای برخی از طرح ها در حمایت از سالمندان  اشاره کرد و یاد آور شد: طرح نگهداری سالمندان در روستا ها نیز از جمله طرح های خوبی است که در کشور های مختلف اجرا می شود و این طرح هم به نفع افراد سالمند است که می توانند در فضایی با آرامش روحی بیشتر زندگی کنند و هم نوعی اشتغال زایی  با درآمدی که حاصل از نگهداری افراد سالمند می شود را فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما نیز طرح های خوبی در دستور کار قرار گرفته است و امید است با همکاری تمامی مجموعه نهادها بتوانیم قدم های ارزشمند و موثری را برای رسیدگی به امورات جامعه سالمندی که درآیندهای نزدیک با آن روبرو هستیم در برنامه های خود داشته باشیم.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم مدیران مراکز نگهداری سالمند که حضور داشتند خواسته ها و نیازهای جامعه سالمندی را مطرح کردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز