دادستان قزوین:

ناامنی قانون شکنان در دستور کار دستگاه قضا است

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۷۴۰
ناامنی قانون شکنان در دستور کار دستگاه قضا است
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: محور کار دستگاه قضا ایجاد بستر امن برای شادی سالم در میان خانواده های ایرانی و ناامن کردن جامعه برای کسانی است که قانون شکنی می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در کمیسیون جرائم خاص که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: برگزاری مداوم و جدی جلسات جرائم خاص استان نتایج مختلفی داشته است که یکی از ابعاد این نتایج را می توان در آمار کاهش وقوع و رشد کشف جرائم به خوبی ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال نیز نزدیک و لازم است برای این روز تدابیر اجتماعی و فرهنگی مناسب اندیشیده شود و این طور نباشد که شاهد افزایش سوانح باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: سرکشی مسوولان در این روز بسیار اهمیت دارد بنابراین دادستان ها و فرماندهان انتظامی شهرستان و پلیس های تخصصی در خیابان ها حضور دارند و در صورت مشاهده بی نظمی و سلب آسایش برای مردم، تدابیر و اقدامات قضایی برای برخورد با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم اندیشیده شده است.

وی افزود: مردم ما به دنبال تفریح و شادی سالم و آرام هستند از این رو ممکن است برخی در این روز بخواهند از فرصت شادی مردم سو استفاده کنند و یا مردم را به سمت مسائل انحرافی سوق دهند که درخواست ما این است که اجازه دهند مردم زندگی آرام خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و انتظامی مدافع تفریح و آسایش سالم مردم و تأمین کننده امنیت جامعه برای زندگی توأم با شادی خانواده های ایرانی است از این رو اجازه نمی دهیم این فرصت توسط برخی افراد قانون شکن دچار خدشه شود.

وی اعلام کرد: در واقع دستگاه قضا و پلیس در استان قزوین به دنبال ایجاد آرامش واقعی است بنابراین از آمارسازی پرهیز می کنیم و هر آماری که از حوادث و عملکرد ارائه می شود، واقعی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: ممکن است در قانون آیین دادرسی کیفری جدید با برخی موانع و معذورات روبرو باشیم که این موارد مربوط به قانون است و در جرائم مهم، دست اندرکاران قضایی از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و با راهکارهای قانونی مبتنی بر اجرای مقررات به اجرای عدالت در جامعه اقدام می کنند.

وی با اشاره به مرخصی زندانیان اظهار کرد: مرخصی زندانیان براساس بخشنامه قوه قضائیه و تدابیر قانونی اجرا می شود و سارقان به هیچ وجه در ایام نوروز به مرخصی نخواهند رفت.

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه انتظامی دستاوردهای خوبی داشته است به طوری که در میزان کشف وقوع جرائم چهارمین استان کشور هستیم.

امیری اضافه کرد: در 10ماهه سال جاری 12درصد کاهش وقوع جرائم را داشته ایم و شهرستان قزوین 70درصد جرائم را به خود اختصاص داده و مابقی در سایر شهرستان های استان است.

وی یادآور شد: همچنین 50درصد سرقت ها خرد است و در کشف سرقت مغازه، منزل و خودرو از معدل کشوری جلوتر هستیم و در برخی موارد با کاهش سرقت نیز روبرو بوده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز