قائم مقام شرکت فرودگاهها:

نظارت برحوزه صنعت هوانوردی باید برمبنای شرایط حرفه ای باشد

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۳۰:۵۴
کد خبر: ۵۳۳۸۲۷
نظارت برحوزه صنعت هوانوردی باید برمبنای شرایط حرفه ای باشد
قائم مقام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: بررسی ها و نظارت ها در حوزه صنعت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی باید بر مبنای شرایط پیچیده حرفه ای این صنعت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین اسفندیاری با یادآوری شرایط خاص فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر در برف اخیر افزود: در این ایام همه مسئولان استان بویژه فرودگاه تمام تلاش خود برای خدمت رسانی موثر به مسافران و مردم انجام دادند و حتی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در مشهد حضور یافت .

وی اضافه کرد : شرایط فرودگاه مشهد در این سه روز خاص بود و این میزان توجه و حساسیت همه مسئولان کشوری و استانی به وضعیت فرودگاه ها ارزشمند است و از آن استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی نیز در این رابطه و شرایط خاص این ایام تا کنون از طریق رسانه ها به مردم و نیز دستگاه قضایی توضیحاتی ارائه داده است ، گفت: وی روز گذشته نیز زمان طولانی را به سئوالات مسئولان قضایی در این رابطه پاسخ داد.

وی افزود: صنعت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی در دنیا بر پایه ایمنی استوار است و هیچ موردی نباید ایمنی پروازها را تحت الشعاع قرار دهد.

اسفندیاری اظها کرد : بر اساس حساسیت، ظرافت و شرایط خاص حاکم بر این صنعت باید اجازه داد مجموعه های حرفه ای در قالب شرایط تخصصی که برای این صنعت تعریف شده، مباحث را بررسی و پیگیری کنند، درغیر این صورت می تواند بر روند عملکرد و حساسیت کار این مجموعه ها اثر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: حمل و نقل هوایی در شرایط برفی توام با یخ زدگی فرآیندهای خدمت و انجام پروازها را در این حوزه تعریف کرده است و باید بر این مبنا خدمات انجام شود، حال اگر قرار باشد این حوزه را برای خدمات دهی طبق شرایط عادی تحت فشار قرار دهیم از نظر روانی شرایط برای متخصصان و فعالان این صنعت دشوار و تصمیم گیری بسیار سخت می شود.

وی خاطرنشان کرد : تا کنون مواردی از انجام پروازها را در سال های گذشته داشته ایم که به دلیل عدم رعایت فرآیندها و اصول حرفه ای منجر به خسارت و تلفات شده است.

وی گفت : در سه روز برفی تمام عوامل فرودگاهی مشهد فعال بودند و همه تلاش و توان خود را در خدمت ایمن به مردم به کاربستند و با همه مشکلات و شرایط سخت 376 پرواز ایمن انجام و 54 هزار مسافر هم جابه جا شدند.

وی افزود : وقتی در وضعیت عادی حتی تردد یک خودرو در رمپ پروازی با شرایط خاص انجام می شود به طور طبیعی در شرایط خاصی چون برف سنگین این حساسیت ها در بحث تجهیزات ناوبری ، راداری و سیستم های ایمنی، زمینی و پروازی بسیار حساس تر و سنگین ترخواهد بود.

وی گفت : با تعامل و هماهنگی که بین بخش های مختلف وجود دارد انتظار است که شرایط خاص و حساس این صنعت نیز در این پیگیری ها و بررسی ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: ما همواره از انجام بررسی ها در عملکرد حوزه فرودگاه هی استقبال می کنیم اما تاکید لحاظ مباحث مبتنی بر اصول حرفه ای و تخصصی این صنعت و شرایط پیچیده حرفه ای و درنظر گرفته شدن فرآیندهای شناخته شده جهانی است که نتیجه آن ایمنی پروازها ست.

وی افزود:هم اکنون نیز مباحث مطرح در موضوع عملکرد و تلاش های همکاران در فرودگاه مشهد در برف اخیر دنبال می شود و امید است با همدلی و تفاهم حل شود و این بررسی ها به مفهوم نادیده انگاشتن خدمات و تلاش های نیروهای فرودگاهی نیست.

اتفاع برف اواخر بهمن مه سال جاری در مشهد به بیش از 30 سانتیمتر رسید و موجب اختلال در خدمات حمل و نقل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز