حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی:

خانواده شهدا الگوی عفت، حجاب و ولایت مداری در جامعه هستند

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۴۱۰۱
خانواده شهدا الگوی عفت، حجاب و ولایت مداری در جامعه هستند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مادران، همسران و دختران شهدا باید با الگو گیری از حضرت ام البنین(س) و حضرت زینب(س) راه و یاد شهدا را با عملکرد خود در جامعه زنده نگاه دارند گفت: خانواده شهدا الگوی عفت، حجاب و ولایت مداری در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا به مناسبت روز وفات حضرت ام البنین(س) با حضور صدیقی امام جمعه موقت تهران، شاهچراغی امام جمعه شهرری، صفوی شهردار منطقه 20، تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرماندر شهرستان ری و طلوعی فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم الحسنی(ع) در حسینیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم تکریم و تجلیل از هزار مادر و همسر شهید گفت: حضرت ام البنین(س) نمونه شاخص یک مادر شهید، حضرت زینب(س) نماد یک خواهر شهید و حضرت سکینه(س) نمونه برتر یک دختر شهید است که با تمام رنج ها و سختی ها متانت، وقار، صلابت و شخصیت خود را حفظ کردند و در راه دین و ولایت هر گونه سختی را به جان خریدند.

وی به مدیریت حضرت زینب در کاروان تبلیغاتی مبلغان کربلا و ولایت مداری تمام اسرا به ویژه کودکان این کاروان اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که زنان کوفه چهره گرسنه و خسته کودکان کاروان را دیدند برای کمک به آنان نان و خرما آوردند ولی کودکان در اوج خستگی و گرسنگی نپذیرفتند و گفتند ما زیر پرچم عمه و رهبرمان هستیم و هیچ گونه مال حرام و صدقه را قبول نمی کنیم.

صدیقی ادامه داد: خانواده های شهدا با الگو از اساری کربلا باید در جامعه با مناعت طبع و عزت نفس زندگی کنند و در راه حفظ ولایت و نگهبانی از پرچم ولی فقیه الگوی سایر افراد جامعه باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا افرادی با معرفت، دلداده اهل بیت(ع) و ولایت مدار بودند عنوان داشت: طول عمر و زندگی تمام افراد از طرف خدا تعیین شده است، کار بزرگ شهدا این است که با انتخاب نوع مرگشان به خود زندگی ابدی و به خانواده هایشان عزت و سرافرازی عطا کردند.

صدیقی با اشاره به این آیه سوره آل عمران که می فرماید: گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند جزو اموات هستند اظهار داشت: خانواده های شهدا باید بدانند که شهدایشان زنده اند به گونه ای که خداوند برای آنان روزی مقرر کرده و چون به قرب الهی رسیده اند در همه جا حضور دارند نظاره گر عملکرد خانوادهایشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: شهدا بخاطر اینکه خداوند آنان را برای جهاد در خودش انتخاب کرده و مدال پر افتخار شهادت را به آنان عطا فرموده است احساس سرافرازی و سربلندی می کنند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام ملت ایران علیه دنیای فاسد غرب که پر از کفر،عناد و فحشا است اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران در راه اسلام، قرآن، آرمان های بلند انقلاب و امام(ره) تمام سختی ها را با فدا کردن خون خود و جان عزیزانشان قبول کرده اند و به حق لیاقت این ملت شهادت در راه خداوند است.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران و جانبازانی که هنوز راه همسنگرانشان و یاد شهدا را فراموش نکرده اند در خط و راه شهدا هستند روزی به آنان ملحق خواهند شد اظهار داشت: ایثارگران، جانبازان و حتی خانواده شهدای که از مسیر ولایت و انقلاب خارج شده اند و با رعایت نکردن حجاب و عفت خود در برخی فتنه ها علیه کشور و ولایت شرکت کرده اند نباید انتظار داشته باشند در آخرت به شهدا ملحق شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز