استاندار ایلام :

استفاده از روش های جدید در مبارزه با مواد مخدر ضروری است

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۵:۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۳۰۹
استفاده از روش های جدید در مبارزه با مواد مخدر ضروری است
استان ایلام از نظر میزان آلودگی به مواد مخدر از استان های پاک است اما نباید این موضوع مسئولان را در برخورد با این پدیده توجیه کند چرا که شیوه های عرضه و مصرف این مواد روز بروز در حال تغییر است و مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی با توجه به اینکه آثار مخرب بسیار بیشتری بر افراد دارد، در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آخرین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در سال 95 با تقدیر از همه کارگروه های مرتبط این شورا بر ضرورت حمایت از افراد آسیب پذیر و بهبود یافته تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از روش های جدید در مبارزه با مواد مخدر ضروری استآگاهی افزایی و آموزش بهترین راه مقابله با مواد مخدراست.

وی افزود: با توجه به پیچیده شدن معضل مواد مخدر باید از شیوه های جدید و مدرن در امر مبارزه و پیشگیری با این پدیده شوم استفاده کرد.
استاندار ایلام گفت: اعضای این شورا در سال جاری عملکرد خوبی در مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر داشته اند.
وی افزود: استان ایلام از نظر میزان آلودگی به مواد مخدر از استان های پاک است اما نباید این موضوع مسئولان را در برخورد با این پدیده توجیه کند چرا که شیوه های عرضه و مصرف این مواد روز بروز در حال تغییر است و مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی با توجه به اینکه آثار مخرب بسیار بیشتری بر افراد دارد، در حال گسترش است.
محمدرضا مروارید تاکید کرد: معضل اعتیاد امروز بسیاری از جوامع را درگیر کرده است و اگر برای مبارزه و مقابله با آن راهکارهای صحیح و همه‌ جانبه نداشته باشیم، مشکلات بیشتری گریبانگیر ما خواهد شد.
مروارید بر استفاده از شیوه های مدرن در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و یادآور شد: امروزه با توجه به پیچیده شدن معضل مواد مخدر باید تلاش شود تا از شیوه های جدید و مدرن در امر مبارزه و مقابله با این پدیده شوم استفاده شود.
وی گفت: استفاده از فیلم و همچنین روش های جذاب برای آشنایی مردم با مضرات مواد مخدر بیشتر استفاده شود، در سال جاری صدا و سیمای استان در این خصوص اقدام های مناسبی و درخور توجهی انجام داده است.
وی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی و بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به روزهای پایانی سال دستگاه های عضو برای جذب اعتبار در این حوزه تلاش کنند.
در این نشست هر کدام از روسای کمیته های شورا، اعضا و کارشناسان مربوطه با تشریح عملکرد دستگاه های خود در مبارزه با معضل مواد مخدر در سال جاری، بر جدیت بیشتر نسبت به اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در جامعه با فرهنگ سازی و نقش موثر رسانه بخصوص صدا و سیما تاکید کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز