استاندار خراسان رضوی:

۷۸۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۲:۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۳۴۴۵۸
۷۸۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد
استاندار خراسان رضوی گفت: در حالی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید یعنی کمتر از چهار سال 783 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شد که میزان جذب سرمایه خارجی مه مدت 12 سال ظرف سالهای 1381 تا 1392 در خراسان رضوی 904 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از جغتای، علیرضا رشیدیان در نشست شورای اداری شهرستان جغتای افزود: همچنین امسال 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدیهای کوچک و متوسط اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تا آخر بهمن ماه نیز حدود چهار هزار و 390 میلیارد ریال به این واحدها پرداخت و خارج از 'طرح رونق' نیز 6 هزار و 890 میلیارد ریال به هزار و 191 واحد صنعتی و کشاورزی دارای بیش از 100 نفر کارگر در خراسان رضوی ارائه شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: ساخت 120 هزار مسکن مهر برای این استان تعیین شده بود که در دولت قبل به عنوان مبدع طرح تنها 33 هزار واحد آن ساخته و تحویل شد اما فقط در دهه فجر امسال 57 هزار مسکن مهر توسط دولت یازدهم در سطح استان ساخته و تحویل شد.

وی افزود: ظرف سه سال اخیر علاوه بر ساخت مسکن مهر به زیرساختها و روبناهای مجتمعهای این طرح پرداخته شد بطوری که شبکه آب و فاضلاب آنها در حال تکمیل است و 24 مدرسه در حوزه مسکن مهر ساخته شد.

رشیدیان ادامه داد: در دولت قبل 3 مدرسه در مجتمع مسکن مهر گلبهار ساخته شد در حالی که با فعالیت دولت تدبیر و امید 10 مدرسه ساخته شد و علاوه بر آن ایستگاه آتش نشانی وکلانتری نیز بنا و 2 هزار میلیارد ریال هم برای روشنایی شهر گلبهار هزینه شد.

وی گفت: همچنین امسال در مناطق محروم و روستاها تسهیلات به صورت قرض الحسنه و وام با 4 درصد سود پیش بینی شد که خراسان رضوی در این حوزه پیشرو بود بطوری که برای 19 طرح اقتصادی 200 میلیارد ریال اختصاص یافت.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به پیشرفت طرحها 95 میلیارد ریال پرداخت شد و باقیمانده نیز در حال واریز است. علاوه بر آن 55 طرح هم در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، در حوزه تولید صنعتی، کشاورزی، دامی و آبزیان پیشرفت مناسبی در سطح شهرستان جغتای و استان مشاهده می شود که نشان می دهد درک درستی از اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

رشیدیان گفت: با همدلی ایجاد شده بین سطوح عالی دستگاهها در سه سال گذشته تورم به شکل چشمگیری کاهش یافت و از 37.5 درصد در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 5.8 درصد در بهمن ماه امسال نزول کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز