سعادت :

دولت تدبیر و امید در حال عادی سازی تعاملات با ایران

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۳:۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۴۶۲
دولت تدبیر و امید در حال عادی سازی تعاملات با ایران
هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور معاونین استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و سایر اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر لزوم توجه ویژه به مسائل و مشکلات مردم تاکید و خاطرنشان کرد: در آستانه ایام عید، بیش از پیش باید به مشکلات مردم و شهروندان بویژه در بحث تنظیم بازار شب عید توجه شود.

سعادت به اقدامات دولت در اتمام طرح های عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال، 56 پروژه ملی و 215 پروژه استانی در آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار گرفت؛ در سیاستگذاری که انجام گرفته بود الویت با تکمیل پروژه های بالای 80 درصد بود که با اتمام آنها، اتمام مابقی طرح های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن با پیش گرفتن روند عادی سازی شرایط و ازبین بردن پروژه ایران هراسی در دنیا و اعتمادسازی در جامعه و اولویت بندی برنامه ها، در راستای تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام باقیمانده از قبل اقدام نمود و در این راستا با استفاده از اسناد خزانه، بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت و پروژها را فعال نمود که بخش زیادی از این طرح ها در ایام مختلف مانند هفته دولت  و دهه فجر به مرحله بهره برداری رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با عادی سازی شرایط و تعامل ایران با دنیا خاطرنشان کرد: با تدبیر دولت و حمایت های رهبری، هم اکنون روند تعامل ایران با دنیا به شرایط عادی تبدیل شده؛ البته جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور پایبند به شعار نه شرقی نه غربی، اهداف و آرمان هایی دارد که عدول از آنها امکانپذیر نیست و به این جهت حتی با اجرای کامل برجام نیز، شرایط ما با سلطه جویان عادی نخواهد شد و حفظ منافع و صیانت از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برای ما اولویت دارد.

سعادت، حفظ حرمت و عزت نفس مدیران را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: آن شرایط ناپایداری و پشت کردن به مدیران که در گذشته وجود داشت، امروز از بین رفته است و مدیران با هماهنگی و تعامل برای برطرف کردن مشکلات تلاش می کنند.

بحث مربوط به حوادث و مجروحین ناشی از چهارشنبه آخر سال در استان از دیگر موارد مورد اشاره مقام عالی استان در این جلسه بود.

وی در این ارتباط اظهار کرد: استان ما بعد از تهران، بیشترین مجروحین را در چهارشنبه آخر سال داشته که باید در این خصوص و برای جلوگیری از بروز این نوع حوادث نیز اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی های بیشتری در استان صورت گیرد.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه در رابطه با نیروهای قراردادی شاغل در دستگاهها گفت: در حال حاضر متوسط نیروهای قراردادی شاغل در دستگاهها، 21 درصد است که این رقم مازاد است و انتظار می رود با انتقال نیروهای مازاد به دستگاههایی که کمبود نیرو دارند، این آمار اصلاح و به آن 10 درصدی که برای هر دستگاه پیش بینی شده برسد.

حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم در این جلسه در رابطه با تامین بوجه هزینه ای دستگاههای اجرایی گفت: علی رغم همه مضیقه هایی که وجود داشت با کمک دستگاهها و امور اقتصادی و دارایی استان توانستیم اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم که امیدواریم با این اقدامات در انتهای سال دغدغه مدیران دستگاهها را در تامین بودجه هزینه ای رفع کنیم.

وی افزود: در خصوص بودجه عمرانی هم با مکانیسمی که دولت در موضوع استفاده از اسناد خزانه و صکوک بکار گرفت، امیدواریم تحرک خوبی در فضای اجرایی استان اتفاق بیفتد و با این طریق پیمانکاران نیز مطالبات خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آخرین و ضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در استان نیز گفت:از همه منابعی که در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوده که مصوب کند برای سازمان برنامه و بودجه استان، ما توانستیم هم بصورت نقدی و هم بصورت اسناد خزانه و صکوک اسلامی، تخصیص های متنوعی را به دستگاههای اجرایی پرداخت کنیم؛ ضمن اینکه در چند روز آینده انتظار داریم تخصیص های جدیدی هم در حوزه اعتبارات عمرانی و هم تملک دارایی های سرمایه ای برای استان اتفاق بیفتد.

حضرتی ادامه داد: در مجموع از تمام منابع، تاکنون بصورت نقدی و اسناد خزانه، 63 درصد تخصیص در اعتبارات عمرانی استان داشته ایم که 76 میلیارد تومان آن نقدی بوده و 75 میلیارد تومان نیز بصورت اسناد خزانه صادر شده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا حد امکان و بر اساس قانون و تاکیدات استاندار محترم، تعادل را در توزیع اعتبارات بین شهرستان ها رعایت کنیم و در برخی از شهرستان ها مثل تکاب که پایلوت اقتصاد مقاومتی استان است و چالدران نیز با ارائه تخصیص هایی هرچند کوچک تحرک هایی را در راستای شتاب بخشی به امر توسعه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از پرداخت پاداش بازنشستگان استان در سال 94 و قبل از آن هم خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر 123 میلیارد و 601 میلیون ریال برای پاداش بازنشستگان سال 94 و قبل از آن پرداخت شده است؛ در سال جاری نیز پاداش پایان خدمت 251 نفر از بازنشستگان 21 دستگاه اجرایی استان به صورت کامل پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز