عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان تهران تاکید کرد:

انتشار اسامی داوطلبین انتخابات توسط رسانه ها و کانال های تلگرامی غیرقانونی است

۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۹:۴۲
کد خبر: ۵۳۸۴۴۵
انتشار اسامی داوطلبین انتخابات توسط رسانه ها و  کانال های تلگرامی غیرقانونی است
میلاد زارعی گفت:اعلام اسامی داوطلبین پیش از اظهارنظر نهائی هیئت‌های نظارت علاوه بر اینکه غیرقانونی است برای داوطلبان مخصوصاً رد صلاحیت شدگان احتمالی نیز تبعات منفی دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، میلاد زارعی با اعلام این خبر  اظهار کرد: انتشار عمومی اسامی داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که صلاحیت آن‌ها از سوی هیئت نظارت مشخص نشده است توسط برخی سایت‌ها و فعالان فضای مجازی مغایر با مفاد صریح قانون « لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده» در انتخابات مختلف مصوب 22 آبان ماه 1387 مجمع تشخیص نظام است.

 

وی افزود: اسامی داوطلبان در شرایطی توسط برخی رسانه ها و علی الخصوص مدیران برخی کانال ها و گروه های شبکه های مجازی اعلام‌شده است که بر اساس تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات هیات نظارت در مهلت مقرر خود به شکایات رد صلاحیت شدگان رسیدگی و  اعلام نظر می کند.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات کشور  خاطرنشان کرد: لذا اعلام اسامی داوطلبین پیش از اظهارنظر نهائی هیئت‌های نظارت  علاوه بر اینکه غیرقانونی است تبعات منفی ناشی از آن برای داوطلبین به‌خصوص رد صلاحیت شدگان محرز است.

 

زارعی در پایان تأکید کرد: توصیه‌ی ما به همکاران عزیزمان در  نشریات، مطبوعات و سایت‌های خبری و همچنین فعالان فضای مجازی این است که اقدام خارج از قانون نداشته باشند و با توجه به نیاز کشور به همدلی و نقش رسانه‌ها در محقق ساختن این مهم و تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی در مسیر قانون است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز