میزبانی بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۰:۰۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۳۱۸
میزبانی بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه خراسان رضوی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه خراسان رضوی همزمان ایام نوروز و با اجرای طرح آرامش بهاری پذیرای بیش از یک میلیون و 937 هزار زائر بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگارروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان داشت: همزمان با سراسر کشور، ششمین دوره طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خراسان رضوی برگزار شد.

وی با اشاره به اسکان196 هزار و 309 زائر و مسافر در بقاع متبرکه و حسینیه های استان، اظهار کرد: در ایام نوروز 96 در مجموع یک میلیون و 937 هزار و 949 زائر  به آستان مقدس امامزادگان و  بقاع متبرکه استان مشرف شدند از این تعداد یک میلیون و 877 هزار و 801 زائر ایرانی و 60 هزار و 148 زائر غیرایرانی بودند.

وی افزود: ویژه برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان با حضور  86 هزار  نفر از زائران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد:2061 نوبت اقامه نماز جماعت، 985 سخنرانی، 28 هزار و 113 نفر مشاوره شامل مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و ...  و  953مسابقه فرهنگی در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده اظهار داشت: ویژه برنامه های آرامش بهاری با حضور  آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بقاع متبرکه امامزاده سیدحمزه(علیه السلام) عشق آباد و تکیه ابوالفضلی نیشابور، امامزاده شعیب(علیه السلام) سبزوار برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری حجت الاسلام دهنوی، کارشناس خانواده به سخنرانی با موضوع سبک زندگی اسلامی و حجت الاسلام فاطمی منش، کارشناس دینی کودک و نوجوان به اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع آموزه های دین مبین اسلام پرداختند.

وی با اشاره به برپایی 25 خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، گفت: خیمه‌های معرفت از اثرگذارترین برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری است که مورد استقبال  338 هزار و 272 بازدید کننده قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در ایستگاه های سلامت بر پا شده در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان10هزار و 299 زائر و مسافر از خدمات رایگان این ایستگاه بهرمند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با بیان اینکه مراسم های مذهبی و ملی در بقاع متبرکه همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری برگزار شد، گفت: جشن میلاد حضرت زهرا(س) در 51 بقعه، مراسم ولادت امام محمد باقر(ع) در 37 بقعه، مراسم شب لیله الرغائب در 11 بقعه، مراسم شهادت امام هادی(ع) در 77بقعه و در91 بقعه متبرکه استان مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری گفت: 3 هزار و 723 مورد مشاوره وقف انجام و 18 وقف جدید در نوروز 96 در استان خراسان رضوی به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طرح آرامش بهاری برای ششمین سال پیایی از ۲۸ اسفند ۹۵ تا 13 فروردین ۹۶ در ۱۱۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز