رییس اداره تعاون روستایی تاکستان:

کارگاه‌ آموزشی داربستی کردن باغات انگور برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۴۱۵۵۰
کارگاه‌ آموزشی داربستی کردن باغات انگور برگزار می شود
علیمحمد حیدری گفت: کارگاه‌ آموزشی داربستی کردن باغات انگور برای تاکداران در شهرستان تاکستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علیمحمد حیدری رییس اداره تعاون روستایی تاکستان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ آموزشی درخصوص داربستی کردن باغات انگور توسط این اداره اظهار کرد: با داربستی کردن باغات انگور و جریان نور و هوا در داخل بوته ها باعث افزایش کمی و کیفی محصول شده و کاهش هزینه کارگری و سودآوری بیشتربرای باغداران را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان تصریح کرد: کشت انگور و تولید محصولات آن به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های مردم تاکستان به شمار می رود، به طوری که این شهرستان از قطب های تولید انگور استان محسوب می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: انگور علاوه بر امکان اشتغال زایی یکی از محصولات ارزآور در کشور بوده و می تواند در توسعه صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی سهم بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هرس مناسب مهمترین راه جهت افزایش عملکرد در واحد سطح می باشد که نیاز با آموزش و ترویج دارد، یادآور شد: استان قزوین دارای ۳۰هزار و ۵۳۸هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از ۲۹۰هزار تن محصول انگور در این استان تولید می شود که استان قزوین رتبه سوم تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز