استاندارمرکزی :

جذب سرمایه گذار راهبرد کلیدی رونق تولید و اقتصاد کشور است

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۹:۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۲۳۳۲
جذب سرمایه گذار راهبرد کلیدی رونق تولید و اقتصاد کشور است
زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست شورای اداری شهرستان خنداب، گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی راهبرد مهم رونق تولید و اقتصاد کشور است و اشتغالزایی را در پی دارد.

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: برای حل مشکلات پیش رو باید  سرمایه گذاری و مقاوم سازی اقتصاد را بصورت توامان  در پیش گرفت و برای تحقق آن ها گام های اساسی برداشت.

استاندار مرکزی گفت: با سرمایه گذاری داخلی و خارجی تولید و اقتصاد کشور رونق می گیرد و در پی آن اشتغالزایی شده و مشکل اشتغال نیز که از دغدغه های اصلی مسئولین و مردم است مرتفع خواهد شد.

وی افزود: خانواده دولت در سال گذشته تلاش زیادی در راستای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی داشت و موفقیت چشمگیری نیز در استان به ویژه در شهرستان های ساوه، زرندیه و دلیجان حاصل شد.

زمانی قمی گفت: سرمایه گذاری با شعار محقق نمی شود بلکه امنیت، ثبات قوانین و برخورد مناسب از ملزومات جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی توسعه اشتغال خرد و روستایی را از اولویت های ستاد اقتصاد مقاومتی استان برشمرد و ادامه داد: توسعه اشتغال روستایی مسیر مقاوم سازی و یکی از راهکارهای دولت در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است که این امر در استان مرکزی هم که در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بعنوان استان پیشتاز معرفی شده در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا احصاء روستاهای دارای ظرفیت بالا در زمینه اشتغال روستایی در دستور کار قرار گرفته است و از ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده تا ظرفیت های اشتغال روستایی خود را به صورت کمی مشخص نمایند.

زمانی قمی تصریح کرد: هر اقدامی که از سوی دولت در کشور انجام می شود با هدف توسعه و آبادانی است و تثبیت نظام اسلامی را به دنبال دارد و افتخاراتی که کسب می شود باید به حساب جمهوری اسلامی گذاشته شود.

وی بیان کرد:  برخی مواقع افرادی قدرت تشخیص ندارند و برای عبور از منافع زودگذر خود راضی هستند تا محکمات کشور و انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند که باید از این کار دوری کنند چرا که این اقدام نتیجه ای جز آب به آسیاب دشمن ریختن، نخواهد داشت. 

وی گفت: رعایت اخلاق اصلی مهم در برگزاری انتخابات است که همواره از سوی دلسوزان نظام مورد تاکید قرار گرفته که رعایت این اصل باید در فضای حقیقی و مجازی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی احیای اخلاق در جامعه است و تخریب دولت دوگانگی در جامعه را به دنبال دارد، گفت: نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری باید به سمت اثبات برجستیگها و نقاط قوت خود پیش روند و بزرگی خود را در تحقیر دیگران نبینند چرا که کسانیکه مسیر بزرگی و پیروزی خود را در تخریب و تحقیر دیگران می بینند انسانهای کوچکی هستد و نمی توانند کشور را به شکل مناسبی اداره کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: دولت برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم را دستور کار دارد و اینکه چه کسی در این انتخابات پیروز خواهد شد را مردم تعیین خواهند کرد و ما در این زمینه تابع نظر مردم هستیم.

مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال پنج هزار میلیارد ریال از مصوبات سفرهیات دولت به استان مرکزی محقق می شود که این مهم نوید بخش سالی همراه با توسعه است.

وی افزود: سهم اعتبارات استانی از منابع ملی 13 درصد بود که این مهم در برنامه ششم توسعه به 30 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تصویب این مهم استانداران و فرمانداران اختیارات بیشتری در خصوص اعتبارات استانی دارند و پیشرفت قابل توجهی در روند تکمیل طرح های عمرانی حاصل می شود.

مقدسی گفت: دولت لایحه ای برای تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای توسعه روستاهای کشور به مجلس تقدیم کرده که اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و با تصویب این مهم بی شک روستاهای کشور توسعه متوازنی را در سال جاری تجربه می کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای سلامی بیان کرد: با نزدیک شدن به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی از نامزدهای احتمالی در صدد تخریب دولت و بی ارزش جلوه دادن عملکرد دستگاه های اجرایی برآمده اند که این مهم دور از انصاف و اخلاق است و نامزدها باید به جای تخریب دولت به ارائه برنامه های خود بپردازند.

وی اظهار کرد: اگر چه جامعه جهانی و برخی کشورها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده اند، اما نمی توان فعالیت های ارزنده دولت در بخش سیاست خارجی را نادیده گرفت.

مقدسی افزود: برخی افراد دولت های قبل که بیش از 800 هزار میلیارد دلار از سرمایه ملی را بدون هدف و برنامه ریزی هدر دادند ، با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد تخریب دولت برآمده اند که این رخداد گامی در راستای ایجاد دوگانگی در جامعه محسوب می شود.

وی در ادامه وظایف دستگاه های اجرایی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی را خطیر ارزیابی کرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' پروژه های عمرانی و اشتغالزایی را با استفاده از منابع ملی و استانی به بهر برداری برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت پنج هزار و 500 واحد صنعتی جدید و حمایت از 24 هزار واحد صنعتی و کشاورزی در سال گذشته بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که این مهم رشد پنج درصدی اقتصاد کشور به دنبال داشت. 

 

 

 

جت الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه شهر جاورسیان نیز در این نشست از استاندار مرکزی به جهت حضور مستمر در شهرستان خنداب و برخی روستاهای این منطقه و همچنین پیگیری و حل مشکلات مردم  شهرستان خنداب تشکر کرد .

گفتنی است تکمیل شبکه آبرسانی روستایی جاورسیان، تشکیل تعاونی تولید کنندگان کشمش، ارایه پروانه حفر چاه سوم کشاورزی، تجهیز بیمارستان خنداب و بهره برداری از مرحله نخست این طرح تا پایان اردیبهشت ماه امسال و تکمیل11 کیلومتر از محور خنداب به پل دوآب تا پایان شهریور ماه امسال نیز از مهمترین مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز