بیست و چهارم فروردین

وزیرامور اقتصادی و دارایی به استان مرکزی سفر می کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۱:۳۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۲۵۷۶
وزیرامور اقتصادی و دارایی به استان مرکزی سفر می کند
علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی،بیست و چهارم فرودین ماه جاری به استان مرکزی سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر مسئولان دولت تدبیر و امید به استان ها به دعوت استاندار استان مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران میهمان این استان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی در شرایط کنونی و سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در این سفر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صنایع استان مرکزی در حوزه اقتصاد و داریی، امور مالیاتی، گمرک و حوزه بانکی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بررسی می شود.

علی اکبر کریمی افزود: سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان مرکزی فرصت مغتنمی برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و تسهیل در فعالیت کارآفرینان استان است.

بنابراعلام روابط عمومی استانداری مرکزی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در گلزار شهدا، شرکت در نشست با کارآفرینان و تشکل های بخش خصوصی، نشست اقتصاد مقاومتی و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به این استان است.

در این سفر با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی بهره برداری از مرکز سرمایه گذاری استان مرکزی نیز آغاز می شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشوراست و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز