معاون اقتصادی استاندار مرکزی:

تدابیر لازم برای ذخیره سازی محصول گندم در استان مرکزی اتخاذ شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۱:۳۴:۵۵
کد خبر: ۵۴۲۵۷۹
تدابیر لازم برای ذخیره سازی محصول گندم در استان مرکزی اتخاذ شود
معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: پیش بینی می شود برداشت گندم استان امسال سه برابر میزان مصرف باشد، بنابراین ضروری است اداره کل غله تدابیر لازم را برای ذخیره سازی محصول بیاندیشد.

ظفر افشون اظهار داشت: خوشبختانه در سال زراعی گذشته به دلیل بارش های مستمر و به موقع، برداشت خوبی در محصول گندم  در استان داشتیم و امسال هم به دنبال بارش ها پیش بینی می شود برداشت گندم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

وی افزود: با توجه اینکه در حال حاضر نیز که هنوز برداشت گندم آغاز نشده، گندم های تولیدی سال زراعی گذشته در انبارها و سیلوهای سطح استان انباشته شده و همچنین تا دو ماه آینده برداشت ها در مناطق مختلف استان شروع می شود، تقاضا داریم اداره کل غله استان تمهیداتی اتخاذ کند تا مشکلی در ذخیره سازی گندم تولیدی وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسط مقام معظم رهبری تکلیف مسئولان را روشن کرده و باید همه مدیران در استان تلاش خود را به منظور تحقق منویات رهبری به کار گیرند.

افشون تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی از ظرفیت‌های فراوانی در بخش صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی برخوردار است که این شاخصه ها می‌تواند در فراهم کردن بستر تولید و اشتغال و تحقق شعار امسال است موثر باشد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان، خاطرنشان ساخت: سال گذشته در راستای رونق تولید و صنعت استان، یک‌هزار و ۶۶ واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی تسهیلاتی معادل ۷۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: همچنین استان مرکزی در ارزیابی عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی کشور که از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت عنوان دوم را در کشور کسب کرده است.

افشون ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان هستیم، باید در تعامل و هماهنگی با یکدیگر عمل کنیم و تمام بخش ها وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند و با توجه به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، انتظار می رود بانک های خصوصی استان در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی به منظور رونق تولید همکاری و مساعدت کنند.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر پیگیری ادامه ارائه تسهیلات رونق تولید، امسال فاز جدیدی در طرح ایجاد رونق تولید در استان عملیاتی می شود که هدف آن رشد صادرات و جلب و جذب بازارهای هدف خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به اینکه راهبرد واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی باید افزایش کیفیت تولید و رشد صادرات باشد، تصریح کرد: اینگونه در اقتصاد و تولید، رونق حاصل می شود بنابراین واحدهای صنعتی زمانی از بحران نجات می یابند که افزایش صادرات را در دستور کار قرار داده و بازارهای هدف را شناسایی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز