"آشتاب" خبرداد:

حل و فصل ۵۰ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان به صورت سازشی

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۲:۴۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۲۶۷۶
حل و فصل ۵۰  درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان به صورت سازشی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۵۰ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان طی سال گذشته منجر به سازش شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛علی آشتاب، با بیان اینکه، درسال95، تعداد 7 هزار و 78 دادخواست کارگری به این اداره واصل، که تعداد، 6 هزار و 186 پرونده منجر به صدور رأی گردیده و از این تعداد5 آراء صادره  50  درصد به صورت سازشی حل و فصل شده است.

وی در ادامه افزود: میانگین زمان رسیدگی به شکایات درگذشته به بیش از یک ماه هم رسیده بود، که بااصلاح فرایندها،تجهیزات و همچنین اضافه شدن نیروهای کارشناسی مرتبط، در سال 95 میزان رسیدگی به شکایات درمدت 14 روز امکانپذیر شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان، به افزایش هیأت‌های تشخیص وحل اختلاف درسطح استان به عنوان دیگر دستاورد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: هدف ازاین اقدام،تسریع درروند رسیدگی و ایجادسازش بین کارفرما وکارگربوده است.

آشتاب با اشاره به اینکه مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما وکارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار وسایر مقررات تبعی، موافقتنامه های کارگری و یا پیمانهای دسته جمعی میباشد، تشکیل شده اند که در راستای اجرایی نمودن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با15 هیات تشخیص و 10 هیات حل اختلاف فعالیت میکند.

وی نظم و انسجام در فعالیت‌های واحد روابط کار، تقویت شوراهای سازش،ارائه مشاوره قبل وحین رسیدگی به پرونده‌های دادخواهی ، همکاری سه جانبه اعضای مراجع و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح موازین قانونی را ازمهمترین عوامل این موفقیت دانست وپیش‌بینی کرد که باتقویت شوراهای سازش دورنمای بهتری درحل اختلاف طرفین کار متصورخواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز