مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی:

۲ هزار و ۷۰۴فرصت شغلی در روستاهای استان مرکزی ایجاد شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۴:۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۴۵۸۲۸
۲ هزار و ۷۰۴فرصت شغلی در روستاهای استان مرکزی ایجاد شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی گفت: 2 هزار و 704 فرصت شغلی پارسال در روستاهای این استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سعید فائض پور افزود:سهمیه اشتغالزایی روستایی استان پارسال 2 هزار و 720 فرصت شغلی هدفگذاری شده بود که این برنامه محقق شده است.

وی ادامه داد: 370 میلیارد ریال پارسال برای اشتغال روستایی سرمایه گذاری شد و دستگاه های اجرایی استانداری، ادارات کل بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امام امام خمینی(ره)، پست بانک، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و بسیج سازندگی سپاه روح الله استان در این فرصت سازی اشتغال مشارکت داشتند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: این طرح ها در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های دامداری و مرغداری است که در کمیته استانی کارشناسی و مصوب و گزارش مصوبات به معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز ارائه شد.

وی گفت: مشارکت مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است که در استان مرکزی با ترسیم نقشه راه هدفمند جریان دارد.

فائض پور اضافه کرد: طرح های روستایی برای مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، تسهیل و تشویق همکاری های جمعی، بالا بردن درآمد روستائیان و بهرمندی از نقش طبقات کم درآمد و متوسط در شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها انجام می شود.

وی ادامه داد: پیشرفت و بالندگی روستاها پایه و اساس توسعه پایدار در جامعه است که این مهم نیز تنها با اشتغالزایی و برنامه ریزی برای کسب درآمد روستانشینان محقق می شود و بخشداران و دهیاران باید این رویکرد را جدی گرفته و در اولویت کارهای خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی بیان کرد: مشارکت روستائیان در امور اقتصادی به شکلی که نقش خود را در بالندگی اقتصادی و توسعه کشور نشان دهد، می تواند زمینه توسعه روستاها را فراهم کند چرا که مشارکت این قشر از جامعه باعث ایجاد اعتماد به دولتمردان ومسئولان می شود.

وی اظهار کرد: روستاهای استان مرکزی دارای تولیدات متنوعی هستند و در صورتی که بازار مصرف تولیدات این قشر از جامعه شود، اقتصاد روستا شکوفا شده و رهاورد آن نیز بدون شک کاهش نرخ تورم و اشتغال پایدار است.

752 روستای استان مرکزی دارای دهیاری هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز