مدیرکل بهزیستی استان مرکزی :

دوره آموزشی مداخلات وحمایتهای روانی ،اجتماعی در بلایا

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۱:۲۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۸۳۹۸
دوره آموزشی مداخلات وحمایتهای روانی ،اجتماعی در بلایا
دوره آموزشی مداخلات وحمایتهای روانی اجتماعی دربلایا وحوادث ویژه کارشناسان پیشگیری ،موسسات ومراکز مشاوره مجری طرح محب استان با حضور دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ، امینی معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی وجمعی از کارشناسان وروسای شهرستانها برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این کارگاه  عنوان کرد : رویارویی و جدال انسان با پدیده های طبیعی پیشینه ای به بلندی تاریخ حیات انسان دارد. این پدیده ها بارها انسان را مقهور خود ساخته و چهره جغرافیایی بسیاری از جوامع را تغییر داده است. این سوانح هرساله در جهان منجر به مرگ و معلولیت جسمی و روانی میلیون ها انسان و صدمات مالی بسیار می گردد.

دکتر رفیعی افزود : کشور ما ایران درطول تاریخ با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی فراوانی دست به گریبان بوده و بنا به جایگاه جغرافیایی خاص، ایران جزو ده کشور بلاخیز و5 کشور زلزله خیز است پس ارجای این طرح وتربیت مربی متخصص ضروری است .

وی گفت :  بر اثر سوانح و بلایا، افراد بسیاری جان خود را ازدست داده و تعداد زیادی نیز ازنظر جسمی و روانی آسیب  دیده اند. آسیب دیدگان بلایا رنج و فشار زیادی را تجربه کرده و نیازمند حمایتهای روانی هستند.حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، آسیب های روان شناختی و اجتماعی فراوانی را بر افراد آسیب دیده و بازماندگان وارد می کند. تاثیرات روانی و اجتماعی شرایط اضطراری در کوتاه مدت، حاد و شدید است و می تواند سلامت روانی اجتماعی افراد را در طولانی مدت دچار آسیب جدی کند. بنابراین یکی از اولویت های اساسی بهزیستی در شرایط اضطراری و بحران ها، ارائه خدمات سلامت روانی و حمایت های روانی اجتماعی است.

کیانوش امینی معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی نیز دراین دوره آموزشی اظهار داشت : مداخله در بحران های روان شناختی، یک رویکرد مسلم برای کمک به کاهش شدت هیجان و درماندگی ناشی از انواع فجایع و بحران ها است. اورژانسی بودن خدمات سلامت روانی و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث  و بحران ها امر مسلم و ضروری است. از همان لحظه ای که حادثه رخ می دهد باید اتخاذ تصمیم های عمده و اجرای راه کارهای مهم جهت ارائه کمک های اولیه روان شناختی شروع شود.

معاون امور پیشگیری  با تاکید براینکه این دوره با هدف تربیت تیم متخصص در خصوص کاهش اثرات ناشی از حوادث طبیعی از طریق مداخلات اجتماعی، روانی برگزار شد،افزود: در این کارگاه مباحثی از قبیل مفاهیم فاجعه، بحران و بلایا، واکنش‏های روانشناختی افراد نسبت به بلایا و کمک‏های اولیه روانشناختی، کودکان و حمایت روانی و مداخلات روانشناختی در این گروه آسیب‏ پذیر، بازی درمانی و روش‏های آن و حمایت روانی و اهمیت آن در سوانح مطرح میگردد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز