استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران:

شورای همکاری شهرهای اسلامی با مرکزیت مشهد تشکیل شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۰:۴۷:۵۶
کد خبر: ۵۴۹۲۷۴
شورای همکاری شهرهای اسلامی با مرکزیت مشهد تشکیل شود
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و متخصص برنامه ریزی شهری گفت: شورای همکاری شهرهای اسلامی برای برقراری ارتباطات بین المللی با مرکز کلانشهر مشهد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدتقی رضویان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای اسلامی می توانند نقش اساسی در برقراری روابط میان کشورها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی داشته باشند.

وی افزود: کلانشهر مشهد که در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است و سالانه میزبان 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است، می تواند در امر گسترش ارتباطات شهرها اسلامی نقش موثری ایفا کند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و عضو وابسته دانشگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر همکاری های ملی و منطقه ای در قالب چند تشکل و شورا همچون شبکه مترو پلیس برقرار است اما نیاز است که این ارتباطات در سطح بین المللی هم برقرار شود.

وی ابراز داشت: شورای همکاری شهرهای اسلامی با مرکزیت مشهد تشکیل شود تا شرایط برای برقراری ارتباطات مدیریت شهری میان 54 شهر اسلامی فراهم گردد.

رضویان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شورای همکاری شهرهای اسلامی باید در مشهد مستقر شود، افزود: دفاتر این شورای همکاری در شهرهای شهرهای متقاضی راه اندازی شود تا در قالب این ارتباطات، آنچه را که گاهی اوقات دولت ها به آن دست نیافته اند، شهرهای اسلامی وظیفه آن را برعهده گیرند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و متخصص برنامه ریزی شهری خاطرنشان کرد: تشکیل این شورای همکاری در برقراری ارتباطات مناسب میان شهرهای اسلامی و استفاده از تجارب یکدیگر در راستای توسعه و پیشرفت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز