رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد خبر داد:

اجلاس شهرداران جهان اسلام در حوزه ارتباطات بین‌المللی مشهد موثر است

۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۱:۲۶:۲۴
کد خبر: ۵۴۹۲۹۶
اجلاس شهرداران جهان اسلام در حوزه ارتباطات بین‌المللی مشهد موثر است
رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: اجلاس شهرداران جهان اسلام در حوزه ارتباطات بین‌المللی مشهد موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین کشیری در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر بهشت» که به صورت زنده از صدای مرکز صداوسیمای خراسان رضوی پخش شد؛ اظهار داشت: قطعا این شهرداران سفیران بسیار خوبی برای منعکس کردن چهره مشهد در زمان برگشت به کشور خود هستند و قطعا هزینه این کار با انجام هیچ تبلیغی قابل قیاس نیست.

وی با بیان این که شهرداران شرکت کننده در اجلاس مشهد، سخنگوهای بسیار خوبی برای انتشار فراهنگ ما خواهند بود، افزود: در همین راستا این اجلاس می‌تواند تاثیرات به سزایی را در حوزه ارتباطات موثر بین‌المللی برای مشهد داشته باشد.

رییس کمیته بین‌الملل اجلاس شهرداران جهان اسلام با اشاره به وجود دو نوع دیپلماسی مرسوم در بین کشورهای دنیا یادآور شد: دیپلماسی نوع اول که توسط دولت‌ها اجرایی شده و براساس انجام یک سری پروتکل‌های بین‌المللی است، دیپلماسی رسمی است و در کنار آن حرکتی به عنوان دیپلماسی عمومی وجود دارد که توسط دولت‌های محلی، سازمان‌های مردم نهاد و عموم مردم انجام می‌شود.

وی برپایی اجلاس شهرداران جهان اسلام را حرکتی در راستای اجرای دیپلماسی عمومی دانست و بیان داشت: در بسیاری امور، دیپلماسی رسمی نمی‌تواند تاثیر و اثر دیپلماسی عمومی را داشته باشد و از این حیث می‌توان به اهمیت این موضوع چی برد.

کشیری اضافه کرد: به همین منظور این اجلاس برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت دیپلماسی شهر مشهد برای ارتباط گیری موثر با دیگر شهرهای اسلامی تدارک دیده و از کشورها و شهرهای مختلفی نیز برای حضور در این آوردگاه بزرگ دعوت به عمل آمده است.

وی با تشریح برنامه‌های مختلفی که برای این اجلاس در نظر گرفته شده است، متذکرشد: این اجلاس در بعد از ظهر سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه مقارن با روز مبعث رسول مکرم اسلام برگزار می‌شود و در طی دو روز برگزاری جلسات و پنل های تخصصی به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی شهرهای اسلامی خواهد پرداخت.

رییس کمیته بین‌الملل اجلاس شهرداران جهان اسلام خاطرنشان کرد: بازدید از ظرفیت‌های مختلف شهر مشهد همچون حرم مطهر رضوی، آرامگاه فردوسی و پروژه‌های مطرح شهری از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این اجلاس برای مهمانان تدارک دیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز