دادستان قزوین:

نقش خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بی بدیل است

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۵۰۱۴۸
نقش خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بی بدیل است
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم اظهارکرد: نقش خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بی بدیل است و آنها می توانند با نظارت های خود مانع از آسیب رسیدن به نوجوانان شوند.

وی افزود: دوره نوجوانی دوره حساس و مهمترین و دوره ای است که امروز دانشمندان به آن قائل هستند و این دوره با پدیده های نوظهوری مواجه است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: امروز حفظ و تربیت نوجوانان کمی با گذشته ها متفاوت است و نوجوان امروز ممکن است برخی از رفتارهای پرخطر را تجربه کند لذا باید آنها را با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آشنا کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: امروز با چند مصداق در این حوزه مواجه ایم که آینده نوجوان را به خطر می اندازد و مصرف مواد مخدر، انحرافات جنسی، آمارهای خودکشی نوجوانان، فرار از مدرسه و منزل از جمله رفتارهای پرخطری هستند که معضلات اجتماعی و تهدیدی برای جامعه ما محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر هزینه های سنگینی به کشور تحمیل می کند و مطالعه کتب مفید در این حوزه می تواند نقش مؤثری در بحث پیشگیری از رفتارهای پرخطر داشته باشد.

این مقام قضایی اذعان کرد: امروزه با پدیده نوظهور شبکه های مجازی روبرو هستیم و استفاده های نامتعارف از این شبکه ها آسیب جدی برای نوجوانان ما محسوب می شود که به همین دلیل هم باید استفاده درست از این شبکه ها مد نظر  باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: خانواده ها می توانند با کنترل و نظارت منطقی کمک بسیار زیادی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر داشته باشندو از طرفی هم معلمان و فرهنگیان نیز باید آسیب های اجتماعی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی نسل نوجوان و جوان ما را تهدید می کند و معلمان نقش بسزایی در تربیت دانش آموزان دارند.

صادقی نیارکی تأکید کرد: ۸۰۰ شبکه رسمی در دنیا برای کشورهای اسلامی و در حال توسعه در حال تبلیغ استفاده از مواد مخدر هستند و این یک خطر بزرگی محسوب می شود که باید تمام توان و تلاش خود را برای تربیت صحیح نوجوانان بکار بگیریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز