فرماندار شهرستان خمین :

وجود ائمه جمعه در شهرها باید موجب غنا بخشی به وفاق و همدلی و اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف جامعه گردد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۳:۱۸
کد خبر: ۵۵۰۷۹۷
وجود ائمه جمعه در شهرها باید موجب غنا بخشی به وفاق و همدلی و اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف جامعه گردد
فرماندار شهرستان خمین در محل مسجد شهدای شهر قورچی باشی اظهار داشت : وجود ائمه جمعه در شهرها باید موجب غنا بخشی به وفاق و همدلی و اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف جامعه گردد .

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین در یکمین سالگرد اقامه نماز جمعه در شهر قورچی باشی در محل مسجد شهدای این شهر با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت : نمازجمعه ، از شیوه های زیبا و دلپذیر عبادت به شمار می رود که از سوی دین مبین اسلام به منظور تحقق آرمان های اجتماعی، تشریع گردیده است و خداوند در قرآن کریم سوره ای به همین نام دارد و مردم را به حضور در این فریضه با فضیلت دعوت نموده است . وی در ادامه افزود : نمازجمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمتها و مصلحتهای اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد. 

سید مهدی ساداتی در ادامه افزود : نماز جمعه از نظر اجتماعى و سیاسى، یک کنگره عظیم هفتگى است که بعد از کنگره سالانه حج، بزرگترین کنگره اسلامى مى باشد، و به همین دلیل در روایتى از پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله نقل شده که: «نماز جمعه حجّ کسانى است که قادر به شرکت در مراسم حجّ نیستند .

وی در ادامه با اشاره به حساسیت کار ائمه جمعه اظهار داشت : وجود ائمه جمعه در شهرهای کشور باید موجب غنا بخشی به وفاق و همدلی و اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف جامعه گردد .

فرماندار شهرستان خمین در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات یکساله حجت الاسلام والمسلمین یزدی امام جمعه قورچی باشی در برگزاری نماز جمعه در این شهر و رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات شهر قورچی باشی تقدیر نمود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز