مدیرکل تعاون و کار اردبیل :

۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار اردبیل ارائه شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۴:۴۲:۰۶
کد خبر: ۵۵۱۵۲۳
۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار اردبیل ارائه شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و نیمه فعال استان اردبیل ارائه شده است.

به گزارش برنا،

قاسم رحیمی پیش از ظهر امروز در گرامیداشت هفته کارگر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جدید اعتقاد به تولید ملی و کالای داخلی بوده و باید این امر مورد توجه مسئولان و متولیان امر در استان قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال گفت: انتخاب عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای سال جدید به عنوان راهبرد برای دولتمردان، مسئولیت دست اندرکاران را بسیار خطیر می‌کند و با توجه به اهمیت تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان اردبیل ایجاد بستر مناسب در بخش توسعه را وظیفه دولت دانست و بیان کرد: باید شرایط به طریقی فراهم شود تا بخش خصوصی و خود مردم وارد عرصه اقتصاد شوند و زمینه توسعه پایدار در کشور ایجاد شود.

رحیمی با بیان اینکه 98 هزار کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد، افزود: در سه سال گذشته 20 هزار شغل در بخش تعاون و خدمات و از طریق کاریابی‌های غیردولتی در استان ایجاد شده که تعداد 13 هزار و 125 نفر توسط بخش خصوصی وارد چرخه بازار کار استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد 5 هزار و 342 نفر در همین مدت به واسطه تشکیل شرکتهای تعاونی تازه تاسیس و ایجاد فرصت شغلی جدید وارد بازار کار شده‌اند، تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 752 نفر نیز در این مدت با راه‌اندازی کسب و کار خانگی شاغل شده‌اند که البته این ارقام  آمارهای ثبت شده است و مواردی بوده که اشتغال صورت پذیرفته ولی از دید سامانه بازار کار مغفول مانده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد اقدامات سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: با تزریق 250 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و نیمه فعال استان، این ستاد سبب تثبیت فرصت شغلی بیش از 3 هزار و 500 نفر و ایجاد فرصت شغلی جدید برای بیش از 300 نفر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز