شهردار سنندج:

ضرورت رفع مشکل صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۴:۵۱:۳۷
کد خبر: ۵۵۲۶۸۹
ضرورت رفع مشکل صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای
شهردار سنندج گفت: تا زمانی که مشکل رفع صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای رفع نشود انتظار کاهش ساخت و ساز غیرمجاز امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش برنا از سنندج، منوچهر فخری در نخستین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که با حضور دستگاه‌های مرتبط در دفتر شهرداری برگزار شد، اظهار کرد : یکی از مهمترین مشکلات  که شهرداری‌ها همواره در سطح شهر با آن مواجه هستند بحث ساز و ساخت غیرمجاز است.

وی افزود: یکی از مسایلی که باعث شده ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر افزایش یابد خلاء  قانونی در خصوص عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای است.

شهردار سنندج عنوان کرد: تا زمانی که مشکل رفع صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای رفع نشود انتظار کاهش ساخت و ساز غیرمجاز امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: افراد سودجو زمین‌های که مالکیت آنها مشخص نیست و یا مالکیت آنها در اختیار ادارات دولتی است را شناسایی کرده و در فرصت مناسب نسبت به تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می‌کنند.

فخری تصریح کرد: بیشترین درگیری نیروهای اجرائیات این شهرداری با افراد سودجو و متصرف در  راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مناسبت‌های خاصی نظیر تعطیلات نوروز است.

وی تاکید کرد: کنترل ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند عزم همگانی و هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌هاست و به تنهایی شهرداری نمی‌تواند از تمامی زمین‌های دولتی و شخصی حفاظت کند.

شهردار سنندج عنوان کرد: مالکیت بسیاری از زمین‌های سطح شهر در اختیار ارگان‌های دولتی است که باید این دستگاه‌ها همکاری و تعامل لازم را با شهرداری در جهت حفاظت و صیانت از این زمین‌ها در جهت جلوگیری از تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.

وی از حمایت‌ها و پیگیرهای مراجع قضایی در برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی تشکر کرد و گفت: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساز و ساز غیر مجاز می‌تواند در برخورد با متخلفان تاثیرگذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز