کرباسیان در حاشیه بازدید از معدن ذغال سنگ گلیران شهرستان بابل:

مازندران یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۵۳۵۵۸
مازندران یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مازندران یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور است و میزان ذخیره معدن گلیران 27 میلیون تن می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بابل؛ مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه بازدید از معدن گلیران شهرستان بابل که با همراهی استاندار مازندران صورت گرفت، با اشاره به این که در کشور به میزان 3 میلیارد تن ذخیره قطعی ذغال سنگ وجود دارد که می تواند آینده خوبی را برای کشور تضمین کند، عنوان کرد: معدن گلیران از معادن ارزشمند ذغال سنگ است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به این که ذغال سنگ به رغم این که در صنعت فولاد استفاده دارد، در دنیا به عنوان مواد اولیه اقلام شیمایی و پتروشیمایی نیز از آن بهره می گیرند، افزود: استان مازندران یکی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ کشور است.

کرباسیان با اعلام این که در حوزه اکتشاف کار وسیعی بالغ بر 250 هزار کیلومتر مربع در سطح کشور آغاز شده، تصریح کرد: در مازندران هم به دلیل ظرفیت های خوبی که دارد چند معدن کشف شده و تا پایان سال 96 پیش بینی می شود که تعداد معادن دیگری هم کشف شود.

وی با اشاره به این که واگذاری معدن گلیران به صورت درست انجام نشده بود، اظهار داشت: در دولت یازدهم با تصمیم مناسب، این معدن به سازمان توسعه و نوسازی بازگردانده شد و امروز عملیات اجرایی و برداشت ذغال سنگ از آن آغاز شده است و پیش بینی می شود تا 20 هزار تن از تونل های فعلی برداشت صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که برنامه جامعی برای این معدن پیش بینی شده است، گفت: کارشناشان اوکراینی و افریقای جنوبی هم اکنون در معدن حضور دارند و با ارائه گزارش آنها طی یک ماه آینده، ظرفیت برداشت معدن احتمالا به 150 هزار تن، افزایش و اشتغال در آن ارتقا خواهد یافت.

کرباسیان با اشاره به این که میزان ذخیره معدن گلیران 27 میلیون تن می باشد، ابراز کرد: ذغال سنگ این معدن کیفیت خوبی دارد و پیش بینی می کنیم با عملیات اکتشافی که صورت می گیرد به 40 میلیون تن ظرفیت ارتقا یابد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این که در تلاشیم تا بر اساس برنامه یاد شده، میزان برداشت از این معدن را به 150 هزار تن ارتقا دهیم، افزود: مازندران با برنامه های اکتشافی وسیعی که دارد صورت می گیرد به عنوان یک منطقه ویژه ذغال سنگ کشور بوده و خواهد بود و اجرای این برنامه در سراسر استان منجر به تقویت و افزایش اشتغال خواهد شد.

139602149939

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز