رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

پذیرش دانشجو در ۱۴۳ رشته کاردانی و کارشناسی در لرستان/ایجاد ۱۲ مرکز کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۹۶۹
پذیرش دانشجو در ۱۴۳ رشته کاردانی و کارشناسی در لرستان/ایجاد ۱۲ مرکز کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه تعداد کد رشته محل های این دانشگاه در لرستان ۲۵۵ مورد است، اظهار داشت: ۷۶ رشته کاردانی و ۶۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد و تعداد کل رشته هایی که دانشگاه علمی کاربردی لرستان در آنها پذیرش دانشجو دارد ۱۴۳ رشته است.

  به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شدگفت: در دانشگاه علمی کاربردی توزیع مقاطع تحصیلی متوازن نیست که در این راستا اقدام می‌شود، توزیع رشته‌ها با توجه به شرایط موجود مطلوب نیست که تلاش می‌شود گسترش و حمایت از رشته‌هایی که به بخش صنعت مربوط است را داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال 96 انجام می‌شود ایجاد زمینه مراکز رشد خوشه‌های فناوری است که سه مرکز رشد فناوری در استان ایجاد می‌شود چراکه معتقدیم ترویج این مراکز می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

فرح‌بخش با عنوان اینکه مراکز کارآفرینی در مراکز علمی کاربردی افزایش خواهد یافت تصریح کرد: در سال 95، 12 دفتر کارآفرینی ایجاد شد و در سال 96 همه مراکز دفاتر کارآفرینی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه متاسفانه توزیع مقاطع تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی استان منطقی و متوازن نیست، افزود: در دو حوزه کاردانی و کارشناسی گروه هایی را تعریف کرده ایم که سهم هر مقطع ۵۰ درصد است و این در حالی است که این میزان باید به ۳۰ درصد کارشناسی و ۷۰ درصد کاردانی تغییر یابد.

فرح بخش با اشاره به اینکه تولید و اشتغال از طریق صنعت حل می شود و ماهم باید متناسب با این دیدگاه حرکت کنیم، گفت: از گسترش رشته هایی که به صنعت مربوط می شود حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که ۳ خوشه مرکز رشد فناوری در امسال راه اندازی کنیم، تصریح کرد: ترویج و ازدیاد این مراکز به بحث اشتغال کمک می کند و در هفته آینده نیز در این راستا بازدیدی از مراکز رشد استان اصفهان خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که دفاتر کارآفرینی را در دانشگاه توسعه دهیم، افزود: تاکنون ۱۲ مرکز کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شده و در سال ۹۶ همه مراکز ما به این دفاتر مجهز خواهند شد.

فرح بخش با اشاره به اینکه تلاش می کنیم به تدوین رشته های جدید که دارای ظرفیت در بحث اشتغال هستند ورود کنیم، گفت: باید زمینه های اقبال مردم را نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ رشته گردشگری و هتل داری یکی از این رشته ها خواهد بود که در مهرماه تلاش می کنیم در یکی از مراکز راه اندازی شود.

وی یادآور شد: در پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی لرستان ۱۵۰ کد رشته جدید می آوریم.

رضا میرزایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز