به همت فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد برگزار شد؛

اکران فیلم "جشن تولد" در مشهد

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۵۵۹۵۸
اکران فیلم جشن تولد در مشهد
با حضور عوامل و بازیگران خارجی فیلم "جشن تولد"، از سازندگان این فیلم در سینما آفریقا مشهد تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه هدف از برگزاری این مراسم را حمایت از آثار فرهنگی، ارزشی و هنری ذکر کرد و گفت: این فیلم با اکران خصوصی ویژه فعالان فرهنگی و رسانه ای انجام شد.

مجتبی رزم آرا خاطر نشان کرد: در این مراسم بیش از 600 نفر از فعالان فرهنگی و 200 نفر از اعضای خانواده های شهدای مدافع حرم حضور داشتند و این فیلم اثری موفق در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی واقعیت های زندگی دردناک مردم سوریه است.

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه افزود: جشن تولد نخستین ساخته سینمایی عباس لاجوردی مستندساز سینماست که محتوای «ایران هراسی» را در کنار دیگر مستندهای دیدنی خود در پرونده سینمایی اش دارد یک فیلم مذهبی، انسانی است و کوششی برای نمایش گوشه ای از رشادت ها و فداکاری های مدافعان حرم در سرزمین خون و آتش، سوریه است.

گفتنی است؛ اکران فیلم 'جشن تولد ' به کارگردانی عباس لاجوردی، نویسندگی محسن زمانی و تهیه ‌کنندگی مهدی فیوضی در سینما هویزه مشهد در حال اکران است.

این مراسم به همت فرهنگسرای فناوری و رسانه از هنرمندانی که در تولید فیلم جشن تولد فعالیت داشتند با حضور استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و جمعی از مسئولان شهری در سینما آفریقای مشهد تقدیر شد.

"جشن تولد" داستان خانواده اهل سوریه در منطقه زینبیه را روایت می کند که شب جشن تولد فرزندشان (رقیه) با حمله تکفیری‌ها به منطقه و خانه ی آنها مواجه می شوند، پس از یک درگیری، آنها تصمیم می گیرند از خانه فرار کرده و به مکان امنی مثل حرم حضرت زینب (س) پناه ببرند، در بین راه اتفاقاتی می افتد که باعث باز شدن نگاه رشاد (فرزند خانواده) می شود، البته با کمک و پشتیبانی دو ایرانی به نام های "مهدی "( علیرام نورایی و " ناصر" ( احمد کاوری).

فیلم سینمایی جشن تولد که حمله داعش به سوریه و همرزمی نیروهای ایرانی در کنار نیروهای سوری را در حمایت از مظلومیت و حفظ حرمت حرمین روایت می کند دریافت کننده جایزه بخش عماد مغنیه از دستان فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی شده است.

در فیلم سینمایی جشن تولد امیه ملص از بازیگران خوب سوریه و ولید درویش نماینده پارلمان سوریه، علیرام نورایی ـ  احمد کاوری ـ  نادین خوری ـ  علی صطوف ـ   ریمی سرمین ـ  اوجا ابوالذهب ـ  عبود عبدالله ـ  ماسا زاهرـ  نایا علّوش ـ  شهِد عباس و بازیگر خردسال عبدالله لبابیدی به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

 لاجوردی که با بودجه بخش خصوصی و بدون حمایت دولتی در اقدامی متهورانه اولین فیلم سینمایی درباره مدافعان حرم را در خود کشور سوریه ساخته است پس از یک‌سال از تولید و نمایش فیلمش در جشنواره فجر سال ۹۴ بالاخره در اواخر ۹۵ اثر او فرصت پیدا کرد تا برروی پرده سینما برود.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه استکبار جهانی و صهیونیسم مرتب در تلاش هستند توسط رسانه ها تصویر بدی از اسلام نشان دهند و مسلمانان را به جان هم بیندازند اظهار داشت: همین دلیل ما نباید دست روی دست بگذاریم تا آن ها در این راه از ما پیشی گرفته و هر کاری که می خواهند انجام دهند.

همچنین در این مراسم از خانواده دو تن از شهیدان مدافع حرم، سردار حسین فدایی و حسین محرابی تقدیر شد.

و لازم به ذکر است که این برنامه با مشارکت بسیج رسانه و حوزه هنری خراسان رضوی انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز