نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی ؛

خراسان شمالی نخستین استان بود که به کمک معدنچیان گلستان شتافت

۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۰۹:۲۵:۵۹
کد خبر: ۵۵۷۱۰۱
خراسان شمالی نخستین استان بود که به کمک معدنچیان گلستان شتافت
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی گفت : خراسان شمالی و جمعیت هلال احمر این استان، نخستین استانی بود که امکانات خود را برای نجات معدن چیان استان گلستان شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی  در دیدار رئیس و شماری از اعضای جمعیت هلال احمر استان به مناسبت روز هلال احمر و صلیب سرخ جهانی تصریح کرد: کمک به همنوعان بدون درنظرگرفتن دین، مذهب، قومیت، نژاد و گروه سیاسی و اجتماعی آن ها و نگاه یکسان به همگان، نشانه استقلال رأی و آزادمنشی اعضا و داوطلبان این جمعیت است.

وی خدمت در هلال احمر را نیازمند توفیق و لیاقت افراد خواند و از نگاه لطیف و انسان دوستانه، حفیظ و امین بودن، راستی و درستی با مردم، هدایت و آموزش، گام برداشتن در مسیر پیش بینی و پیشگیری حوادث و نجات گری و امدادرسانی به عنوان دیگر ویژگی های مهم فعالان در هلال احمر یاد کرد.

صالحی که پیش از این، مدتی هم به عنوان مشاور افتخاری دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور فعالیت داشته است، با ابراز خرسندی از اقدامات و عملکرد هلال احمر استان طی 3 و نیم سال اخیر تصریح کرد: در دولت یازدهم رشد و رونق را در بخش های مختلف شاهد بوده ایم که هلال احمر هم یکی از آن هاست و در خراسان شمالی نیز توفیقات آن را در راستای افزایش رفاه عامه مردم و کمک به تحول در حوزه سلامت شاهد هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از سال 92 به این سو با وجود همه تنگناهای مالی دولت، توفیقات خوبی را شاهد بودیم به گونه ای که اعتبارات عمرانی و تملکی هلال احمر استان که در سال های پیش از آن درمجموع 70 میلیارد ریال بود، در این 3 سال به بیش از 150 میلیارد ریال رسید.

حسن شکوری نسب با اشاره به دایربودن 14 پایگاه فعال امداد و نجات این جمعیت، خاطرنشان کرد: راه اندازی پایگاه امداد هوایی به عنوان بزرگ ترین پروژه هلال احمر استان هم در دولت یازدهم محقق شد. وی ادامه داد: در حوزه درمان نیز که قبل از آن، ارائه فقط 4 نوع خدمت به مراجعان که این جمعیت در تنها درمانگاه خود در بجنورد داشته است، اکنون به ارائه 14 نوع خدمت در 3 درمانگاه عمومی و یک کلینیک تخصصی افزایش داده ایم؛ به گونه ای که پوشش درمانی ما از 22 هزار نفر تا پیش از سال 92، طبق آخرین آمار ما به 200 هزار نفر افزایش داشته است که همه نیز به نرخ دولتی انجام می شود. به گفته وی، 1420 نجاتگر آموزش دیده نیز به همراه تیم واکنش سریع هلال احمر در این مجموعه آماده خدمات رسانی هستند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز