همه مردم اعم از اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای توسعه و صیانت از میهن اسلامی تلاش کرده اند

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۴:۵۳:۵۵
کد خبر: ۵۵۸۸۹۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: همه مردم اعم از اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای توسعه و صیانت از میهن اسلامی تلاش کرده اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در همایش مشارکت اقوام در ایجاد همگرایی و انسجام جامعه ایرانی گفت: ایران اسلامی رنگین کمانی از باورها، اعتقادات و اقوام و ادیان است که هر کدام از این اقوام برای ماندن ایران و ترویج و ساری و جاری شدن اسلام، زحمات زیادی کشیده و در تمام صحنه های صیانت از میهن اسلامی حضور داشته اند.

وی در ادامه این همایش که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، افزود: در استان آذربایجان غربی نیز شاهد بوده ایم که همه مردم اعم از اقوام و مذاهب مختلف برای شکوفایی و توسعه و همچنین برای پایداری و حفاظت از مرزها، در کنار یکدیگر تلاش و کوشش کرده اند و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم راه انقلاب شده است.

رادفر، وجود اقوام و مذاهب را فرصتی در جهت پیشرفت و توسعه دانست و ادامه داد: دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی سعی دارند با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب و با انحراف کشیدن احساسات پاک جوانان، به انقلاب اسلامی ضربه بزنند که در این خصوص وظیفه همه ما بویژه فرهیختگان و نخبگان است که با هوشیاری و ترویج و تقویت اتحاد و همدلی، این توطئه ها و تهدیدات را خنثی سازیم.

معاون استاندار اهمیت و تاکید بر منافع ملی را از دیگر مقوم های همگرایی در جامعه عنوان کرد و افزود: تاکید بر مشترکات و تکیه بر منافع ملی، از مقوم های امنیت و بایدهای همگرایی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رادفر، رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان ملی، توسعه متوازن و توجه به اصل شایسته سالاری را از دیگر عوامل ایجاد و تقویت همگرایی در جامعه برشمرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در جهت ترویج و تقویت انسجام و همگرایی را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست  تعدادی از اساتید دانشگاهی نیز در خصوص راهکارهای تقویت همگرایی در جامعه ایرانی سخنرانی نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز