معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

اتمام پروژه‌های فرهنگی کشورباوضعیت اعتباری فعلی سالها زمان می برد

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۴:۳۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۹۴۰۱
اتمام پروژه‌های فرهنگی کشورباوضعیت اعتباری فعلی سالها زمان می برد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چنانچه وضعیت فعلی در تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر تداوم داشته باشد، اتمام پروژه‌های فرهنگی کشور سال‌ها زمان می برد.

به گزارش خبرگزاری برنامرکزی ؛  «علی اصغر کار اندیش»در حاشیه نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ پروژه احداث مجتمع فرهنگی در کشور نیمه تمام مانده و در انتظار اعتبار است که برای تکمیل این پروژه ها ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این در حالی است که بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است و یک هزار میلیارد ریال هم اعتبارات تخصیصی ادارات زیرمجموعه استانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجموع اعتبارات ذکر شده سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال می باشد که در مقابل رقم ۲۳هزار میلیارد ریال بسیار ناچیز است.

کاراندیش ادامه داد: طبیعی است که اگر همه اعتبارات ذکر شده استانی و... هم در سال تخصیص داده شود، اتمام پروژه های نیمه تمام موجود سال ها طول می کشد، در حالی که احداث این مجتمع ها به دلیل نیازی که در کشور احساس می شده صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۳۰۰مجتمع در حال احداث، کشور به مجتمع های فرهنگی هنری جدید نیاز دارد، اما سیاست گذاری بر این است که تا مجتمع های نیمه تمام به سرانجام نرسند و تکمیل نشود، پروژه جدید در این حوزه آغاز نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پروژه مجتمع فرهنگی هنری در دست احداث استان مرکزی در اراک نیز، گفت: برای تکمیل، تجهیز و راه اندازی این مجتمع فرهنگی هنری، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین در مورد مجوز فعالیت های و برنامه های هنری در کشور گفت: در کشور قانون حاکمیت دارد بنابراین هر فرد، شخص و موسسه از مراجع قانونی که در قانون مشخص شده مجوز دریافت کند، هیچ فرد و نهادی جز همان سازمان، حق جلوگیری از فعالیت و ابطال مجوز آن را ندارد.

کاراندیش تصریح کرد: مباحث های زیادی در حاشیه این موضوع وجود دارد که سعی شده با برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی بیشتر مشکلات حاشیه ای برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز