در دومین کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی قزوین مطرح شد؛

هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری در سال۹۶

۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۱:۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۷۳۶
هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری در سال۹۶
در دومین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی قزوین از سوی مسوولان بر هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری در سال 96تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دومین کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین به ریاست فریدون همتی، استاندار به عنوان دبیر کار گروه، علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین و دیگر اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار و  هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری در سال96 به تصویب اعضا رسید.

 علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در این نشست با اشاره به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات استان در سال۹۶ گفت: صادرات استان با رویکرد جهش صادراتی و براساس مصوبه کار گروه مبنی بر سهم هر یک از بخشه در تحقق این هدف تعیین شده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات کالا های غیر نفتی استان قزوین افزود: براساس هدف گذاری صادراتی سهم بخش صنعت ۷۰۰میلیون دلار، کشاورزی ۱۸0میلیون دلار، گردشگری ۶۰میلیون دلار  و بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۶۰میلیون دلار  می باشد.

وی اظهارکرد: ۷۰ درصد از هدفگذاری صادراتی تعیین شده استان در سال ۹۶ مربوط به بخش صنعت می باشد که امیدواریم با همکاری همه بخشهای مرتبط محقق شود.

پرزحمت خاطر نشان کرد :به منظور دستیابی به هدفگذاری صادراتی پیش بینی شده در فروردین ماه سال جاری معادل ۴۵ میلیون دلار به وزن ۴۰ هزار تن کالا از سایر گمرکات کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه اعلام کرد: مهمترین کالا های صادراتی استان شامل پلاستیک ، نایلونهای رولی، انواع مواد شوینده، موادغذایی، کاشی و سرامیک، کابلها و مفتول های مسی، انواع مواد نفتی، انواع شیشه، پارافین، رزین، موکت، کشمش، کولرهای آبی ،روغن موتور  می باشد.

پرزحمت کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، امارات، تاجیکستان، آذربایجان را از مهمترین کشور های هدف صادراتی استان قزوین برشمرد.

وی گفت: در فروردین ماه سالجاری ۲۶هزارتن کالا به ارزش۲۷ میلیون دلار از گمرک قزوین صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی۴۲درصد و از نظر وزنی۳۲ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول افزود: کالا های وارداتی استان در فروردین ماه سال۹۶شامل ماشین آلات تولیدی، انواع دستگاههاوکمپرسور های برودتی  به ارزش ۲۷میلیون دلار بوده است.

پرزحمت با اشاره به برنامه های عملیاتی بخش تجارت خارجی استان قزوین  خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی جهت توسعه صادرات غیر نفتی ،اعزام و پذیرش  هیات های تجاری خارجی و بازار یابی یکی از برنامه های مهم در جهت توسعه صادرات می باشد.

وی همچنین اظهار کرد: پیگیری و تداوم روابط اقتصادی با کشور های مختلف دنیا ، تشکیل اتحادیه های صادراتی استان، توسعه میز های تخصصی کالا های ملی؛ تشکیل کمیته های پایش صادرات، برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی بخشی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در جهت تحقق اهداف صادراتی استان می باشد که با همکاری همه بخش ها دنبال خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز