استاندار یزد:

سرمایه گذاری در استان یزد در دولت تدبیر و امید ۷۸ درصد رشد داشته است

۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۷۶۳
سرمایه گذاری در استان یزد در دولت تدبیر و امید ۷۸ درصد رشد داشته است
استاندار یزد و رئیس شورای برنامه ریزی استان گفت: در طول سال های 92 تا 95 و فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان سرمایه گذاری در این استان بالغ بر 110 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت سرمایه گذاری 62 هزار میلیارد ریالی دوره 88 تا 91 ، افزایش 78 درصدی داشته است.

به گزارش برنا، سیدمحمد میرمحمدی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با قدردانی از حضور باشکوه مردم استان یزد در پای صندوق های رای و مشارکت 93 درصدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حضور بیانگر آگاهی، اندیشه ورزی و خرد محوری مردم استان است و مدیران استان می بایست با خدمت بیشتر، قدردان مشارکت مردم باشند.

وی درباره گزارش سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان طی سال های 92-95 در این استان اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در دوران فعالیت دولت یازدهم و تا پایان سال 95، بالغ بر 82 هزار نفر بوده، در حالی که این میزان در چهار سال 88 تا 91، 90 هزار نفر بوده است.

استاندار یزد تأکید کرد: آثار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها در دولت تدبیر و امید کاملاً مشهود است و در نقطه‌نقطه استان شاهد آثار آن هستیم و مشخص است که کجا خرج شده و چه نتایجی داشته است.

میرمحمدی ادامه افزود: زمینه سرمایه‌گذاری در استان با مشخص شدن پهنه کاربری‌ها، مشوق‌های قانونی، ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌ها و تعیین حمایت‌های قانونی فراهم‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری؛ سرمایه‌گذار با پیچ‌وخم اداری کمتری مواجه است و نتیجه انتخابات نیز امیدواری و اعتماد بیشتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

محمدعلی طالبی افزود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تاکید کرد: نتیجه همکاری، همدلی، تعامل و مدیریت مطلوب بر انتخابات، مشارکت بی نظیر مردم استان را در انتخابات رقم زد که به مشارکت 93.4 درصد منجر شد و استان یزد در این رابطه رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

ارائه وضعیت نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان / راه اندازی سامانه ساختار

در ادامه این جلسه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در گزارشی درباره وضعیت نیروی انسانی 29 دستگاه اجرایی استان گفت: تعداد پرسنل این دستگاه ها حدود 8 هزار نفر است که نیمی از پرسنل کمتر از 40 سال سن دارند.

سیدمجتبی حسینی پور با بیان اینکه حدود 93 درصد از پرسنل دستگاه های اجرایی متاهل هستند و 84 درصد از آنان را مردان تشکیل می دهند ، اضافه کرد: 53 درصد از پرسنل رسمی و پیمانی هستند و مابقی بصورت قراردادی، شرکتی، کارگری و... مشغول بکار هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی های بعمل آمده، 35 درصد پرسنل دیپلم و زیردیپلم، 37 درصد لیسانس، 11 درصد فوق لیسانس و 6 درصد دارای مدرک دکتری هستند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: این 29 دستگاه اجرایی مجموعا دارای بالغ بر 7 هزار پست سازمانی هستند که 44 درصد آن بلاتصدی است و لازم است اقدامات لازم بمنظور ساماندهی نیروی انسانی آنان و تکمیل پست های سازمانی صورت پذیرد.

هجوم ریزگردها به استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص هجوم ریزگردها به استان یزد نیز در این جلسه گفت: بخاطر کویری بودن منطقه و بادهای غالب، استان تحت تاثیر این پدیده قرار دارد.

سیدحسین سادات موسوی افزود: شامگاه یکشنبه غلظت ریزگردها به 20 برابر حد مجاز رسید و صبح دوشنبه این شاخص به 10 برابر حد مجاز رسید .

افزایش 9 درصدی مصرف انرژی الکتریکی در استان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد هم در این جلسه با ارائه آماری درخصوص میزان مصرف انرژی الکتریکی در استان طی سال های 94 و 95 گفت: مصرف برق مشترکان صنعتی بالای 7 مگاوات ساعت در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد 14 درصدی را تجربه کرده اند.

محمدحسن صباغ زادگان ادامه داد: مجموع مصرف انرژی الکتریکی استان از 6.8 میلیارد کیلووات ساعت در سال 94 به 7.4 میلیارد کیلووات ساعت در سال 95 افزایش یافته و رشد 9 درصدی داشته، در حالی که رشد مصرف در کشور 6 درصد بوده است.

شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش دیگری از جلسه، پیشنهادات کارگروه زیربنایی و شهرسازی را مورد بررسی قرار دارد و در آن با واگذاری زمین برای ایجاد 3 نیروگاه خورشیدی در شهرستان های خاتم و ابرکوه و همچنین یک واحد CHP در شهرستان مهریز موافقت بعمل آورد.

اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان در پایان، در خصوص موارد اختلافی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درخصوص ساختمان های مازاد تصمیم گیری کردند.

بر اساس گزارش ارائه شده، بیشترین میزان سرمایه گذاری استان به ترتیب در بخش صنعت، معدن و تجارت استان با حدود 50 هزار میلیارد ریال صورت گرفته و بخش های برق با 23 هزار میلیارد ریال، جهاد کشاورزی با 8 هزار میلیارد ریال، گاز با 4300 میلیارد ریال و راه آهن با 4300 میلیارد ریال و میراث فرهنگی با 2500 میلیارد ریال در رده های دوم تا ششم قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز