معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت کارهای اداره کل قرار دارد

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۱:۳۴:۵۵
کد خبر: ۵۶۴۹۱۱
توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت کارهای اداره کل قرار دارد
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی : توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت کارهای اداره کل قرار دارد و معتقدیم سازمان های مردن نهاد در حوزه های گوناگون از هر دولتی موفق تر عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی : مرتضی امیدی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه رای و اعتماد مردم شکل گرفته است، اداره تمام امور کشور نیز با رای مردم و توسط مردم انجام می شود و سازمان های مردم نهاد در این خصوص نقش اساسی را ایفا می کنند.

وی سازمان های مردم نهاد را ابزاری برای حکومت عنوان کرد که توسط آن ها بتواند مردم را در تصمیم گیری ها و انجام امور کشور سهیم کند و جامعه را به شکل مردم سالارانه اداره کند.

مرتضی امیدی  توسعه سازمان های مردم نهاد در استان را برای اداره کل ضروری و تکلیف عنوان کرد و گفت: عکس العمل در برابر مشکلات جامعه و مسئولیت پذیری جزو تکالیف دینی ، قانونی و شهروندی همه ماست و این مسئولیت پذیری در فعالیت های مردمی به ویژه در قالب تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به بهترین شکل قابل ایفاست.

امیدی تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان به راه اندازی مؤسسات مردم نهاد کمک می‌کند، سمن قدم‌های اول را بر می‌دارد و در ادامه این سمن است که نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

وی افزود: سال گذشته باید ۱۵ سمن را به ثبت می‌رساندیم اما به دلیل سفر هیئت دولت و ثبت‌نام در سامانه، این کار به تعویق افتاد و پیش بینی می‌کنیم امسال در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ازدواج، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ورزشی، اشتغال و کارآفرینی ۲۰ سمن به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه در کمیجان هفت سمن به ثبت رسیده اظهار کرد: این تعداد در یک شهرستان بی‌سابقه است، از این تعداد سه سمن در حوزه ازدواج و یک سمن در حوزه اشتغال و کارآفرینی کار می کنند، ۶  نفر در این شهرستان در حوزه اشتغال و کارآفرینی مشغول به کار شدند.

امیدی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش سمن‌ها در سطح استان با توجه به جمعیت جوان شهرستان‌ها انجام می‌شود افزود: انتظار می‌رود درهر شهرستان به تعداد هر ۵ هزا نفر یک سمن ثبت شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: شهرستان خمین دارای یک سمن مجوزدار در حوزه فرهنگی و دو سمن در حال ثبت است، با توجه به توانمندی جوانان خمین انتظار می‌رود بیش از ۱۰ سمن در این شهرستان به ثبت برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز