معاون عمرانی استاندار:

استفاده از ظرفیت پیمانکاران برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجتناب ناپذیر است

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۱:۴۴:۴۰
کد خبر: ۵۶۴۹۳۶
استفاده از ظرفیت پیمانکاران برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجتناب ناپذیر است
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به زمان بر بودن تکمیل طرح ها استفاده از ظرفیت و امکانات بخش خصوصی و پیمانکاران برای تسریع در این امر اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در اولین همایش تقدیر از مشاوران، پیمانکاران و پیشکسوتان برتر استان قزوین در عرصه نظام فنی و اجرایی با اشاره به وجود حدود ۲۵۰پروژه نیمه تمام در استان قزوین اظهار کرد: تکمیل این پروژه ها به ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت قادر به تکمیل آنها نیست و بنابراین استفاده از ظرفیت و امکانات بخش خصوصی و پیمانکاران برای تسریع در این امر اجتناب ناپذیر است.

وی صادرات خدمات فنی و مهندسی و توسعه گردشگری را بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دانست و افزود: اگر دولت بخواهد این طرح ها را تکمیل کند بیش از ۱۰سال طول می کشد لذا منطقی نیست منتظر اعتبارات و امکانات دولتی شویم.

فرخزاد بیان کرد: در استان قزوین از حضور شرکت های توانمندی که قادرند در تکمیل طرح های نیمه تمام به دولت کمک کنند استقبال کرده و تلاش می کنیم با همه محدودیت ها از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: خدمات فنی و مهندسی در استان نیز با حضور نیروهای متخصص ظرفیت ارزشمندی است که در صادرات می تواند به اقتصاد استان و شرکت ها کمک کند که دراین راستا سال گذشته با راه اندازی دفتر خدمات مهندسی در کشور عراق زمینه کار بیشتر فراهم شد.

فرخزاد گفت: حوزه گردشگری نیز از ظرفیت های بسیار خوب برای تولید و اشتغال است و اگر این بخش در کشور فعال شود قادر است تعداد ۴میلیون شغلی که از سوی رییس جمهور مطرح شد را محقق کند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۵۰میلیارد تومان اعتبار شهرداری هاست که یک سوم ارزش افزوده و تقریبا سه برابر اعتبارات عمرانی استان قزوین محسوب می شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: همچنین ۷۵میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار داده شده که می تواند در اجرای طرح های عمرانی بسیار موثر باشد.

فرخزاد اضافه کرد: استفاده از روش سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های روستایی از دیگر روش هایی است که می تواند سرعت اجرا را بالا ببرد که ما نیز نباید از آن غفلت کنیم.

وی اظهارکرد: در سفر ریاست جمهور به استان هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی اختصاص یافت که موجب شد بسیاری از طرح های استان اجرایی شده و تکمیل شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: همچنین ۲۰هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان از اعتبارات سفر اجرا شد و امسال هم ۵۰هزار هکتار دیگر سیستم نوین در استان عملیاتی می شود که پیمانکاران در اجرای آن نقش مهمی دارند.

فرخزاد بیان کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت های پیمانکاری نقش مهمی دارند و می توانند در ایجاد اشتغال موثر واقع شوند که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

وی توجه به کیفیت پروژه ها را مهم دانست و اظهار کرد: با نظارت جدی در اجرای پروژه ها باید کیفیت کارها را بالا ببریم تا از بیت المال صیانت شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: استفاده از مصالح مرغوب و شرکت های با گرید یک و نیز پیمانکاران بومی از دیگر مسایلی است که مورد توجه جدی در استان است.

فرخزاد استفاده از دانش روز و اصلاح روش ها را در موفقیت طرح ها موثر دانست و اظهار کرد: بسیاری از روش های قدیمی در شرایط کنونی دیگر جواب گو نیست و باید با تغییر روش ها به تاثیرگزاری طرح ها و افزایش کیفیت آنها کمک کنیم.

در این مراسم از ۱۹شرکت پیمانکاری و مشاوران پیشکسوت در اجرای طرح های عمرانی استان قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.

این همایش با حضور غلامرضا شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، حمزه مصطفوی رییس امور نظام فنی و اجرایی، حسن سعادتمند رییس هیات مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، ابوالفضل یاری رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین و مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سالن علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز