رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قزوین:

برخورد فرهنگی مناسب ترین راهکار مبارزه با قاچاق است

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۳:۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۶۵۵۱۶
برخورد فرهنگی مناسب ترین راهکار مبارزه با قاچاق است
رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق کالا به عنوان یک پدیده با ماهیت اقتصادی و چندوجهی و تنیده است که باید به صورت سلبی و فرهنگی با آن برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، یوسف جهانی پور مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین در جلسه توجیه فرهنگی نخبگان استان با موضوع اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تحقق شعار سال جاری اظهار کرد: برخورد فرهنگی مناسب ترین راهکار مبارزه با قاچاق است که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام گیرد.

وی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز در تیر ماه81 یک پیام مهم و جامع برای همه دستگاه های مسوول به شمار می رود که ایشان برای مقابله با پدیده شوم قاچاق اجرای آن را واجب برشمرده اند.

جهانی پور با تبریک به مناسبت انتخاب مجدد حجت السلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی به عنوان ریاست جمهوری افزود: مردم با حضورگسترده خود در انتخابات تمام معادلات منطقه و جهان را برهم و یک انتخاب شایسته و تاریخی را رقم زدند.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: گفتمان و مسیله مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مسایل مهم در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رفت و مسوولین امر این مهم را باید با جدیت دنبال کنند.

 وی به کاهش میزان قاچاق کالا اشاره کرد و افزود : از سال92 تاکنون قاچاق کالا از مبلغ 25میلیارد دلار به 12.5میلیارد دلار رسیده است که امروز شاهد کاهش 50درصدی قاچاق کالا در کشور می باشیم.

جهانی پور در ادامه با اشاره به ایثارگری های شهدای مدافع حرم, مرزبانان و نیروهای مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با قاچاق کالا و کاهش آن در این سال ها علاوه بر هزینه های مادی شامل هزینه های انسانی هم بوده که در این زمینه می توان به شهدای مظلوم مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش 50در صد بقیه قاچاق کالا باید تلاش کنیم و با استفاده از پژوهشگران و دانشگاهیان باید این مقدار قاچاق کالا را به حداقل برسانیم.

این مقام مسوول بیان کرد: راهکارهای برون رفت از این مسیله باید به صورت علمی دنبال شود تا این میزان به حداقل برسد تا با استفاده از این مسیله اقتصاد رونق پیدا کند و به یک اقتصاد مقاومتی پایدار در کشور برسیم و بتوانیم از تولید و اشتغال حمایت کنیم.

جهانی پور گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت از تولید و اشتغال است که ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز