استاندار تهران تاکید کرد:

سازمان برنامه و بودجه اولویت های عملیاتی استان تهران را تا پایان خرداد تدوین کند

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۴:۳۴:۲۴
کد خبر: ۵۶۵۶۰۸
سازمان برنامه و بودجه  اولویت های عملیاتی استان تهران را تا پایان خرداد تدوین کند
هاشمی، سازمان برنامه و بودجه استان تهران را مکلف کرد تا اولویت های عملیاتی استان را با توجه به شعار سال(اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال) تا پایان خردادماه تدوین کرده و برای ارائه به دستگاه های اجرایی آماده شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا در  تهران، دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه های استانی عضو شورا و فرمانداران  برگزار شد.

استاندار تهران در ابتدای جلسه  با تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی و هیئت های بازرسی،نظارت و اجرا در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استان گفت:با حضور مردم در انتخابات وظیفه ما برای تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم سنگین ترشده است.

استاندار تهران سازمان برنامه و بودجه استان تهران را مکلف کرد تا اولویت های عملیاتی استان را با توجه به شعار سال(اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال) تا پایان خردادماه تدوین کرده و برای ارائه به دستگاه های اجرایی آماده شود.

در ادامه ،تصویب طرح هادی روستایی برای روستاهای مرتضی گرد،امامزاده داوود(ع)، پاکدشت(پارچین) و تعاونی های ده گانه ملارد در دستور جلسه قرار گرفت.

 

براساس گزارش ارایه شده، روند ساماندهی روستای مرتضی گرد با توجه به افزایش غیر اصولی ساخت و سازها و ایجاد 4 هزار واحد مسکونی بررسی شد.

 

استاندار تهران با بیان اینکه  چالش های زیادی در روستای مرتضی گرد شاهد هستیم گفت: با اجرای طرح هادی وضعیت روستا تعیین تکلیف و ساماندهی می شود.

 

همچنین در این جلسه طرح هادی روستای امامزاده داوود  و "وسکاره" شهرستان دماوند نیز تصویب شد. براساس گزارش ارایه شده روستای امامزاده داوود از 7.7 هکتار با کاربری های مختلف به 14.3 هکتار ارتقا یافته است  و در راستای طرح هادی روستا،موضوع ایجاد وضعیت زیارتی-گردشگری روستا در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

در ادامه جلسه وضعیت عملکرد اعتبارات جاری و عمرانی استان تهران از سوی ترکی،رییس سازمان برنامه و بودجه استان تشریح شد.

براساس گزارش ارایه شده، حدود 50 درصد بودجه عمرانی سال 95 با احتساب اسناد خزانه تخصیص یافته است.

 

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، حقوق کارکنان دولت در استان، حدود 2.3 درصد در سال 95 نسبت به سال 92 رشد یافته است.

 

ترکی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال 96، سه هزار و 400 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: حدود 8 درصد منابع درآمدی که استان به کشور داده است به استان بازگشته .

وی ادامه داد: از بودجه عمرانی سال 96، یکهزار و 850 میلیارد تومان بودجه ملی  و 350 میلیارد تومان مصوب استانی است که به ترتیب 16 فرمانداری توزیع اعتبارات تا 20 خردادماه  انجام می شود.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه موضوعات آب شرب، تصفیه خانه فاضلاب،محیط زیست، حمل و نقل و آلودگی هوا را از جمله موضوعات مسئله محور استان دانست و افزود: این موضوعات با اولویت در استان تهران رسیدگی و اجرایی می شوند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز