رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز:

سگهای شهرستان البرز علیه بیماری هاری واکسینه شدند

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۴:۴۱:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۷۳۲
سگهای شهرستان البرز علیه بیماری هاری واکسینه شدند
رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: بیش از 200قلاده سگ در شهرستان البرز علیه بیماری مشترک هاری واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر علی آقاجان نیا معلم رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری در شهرستان البرز گام بلندی در راستای امنیت و سلامت مردم و جلوگیری از سرایت این بیماری به انسان برداشته شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز توضیح داد: از چندی قبل طی مکاتباتی که با مدیریت شرکت شهرصنعتی شهر الوند انجام شد، به صاحبان شرکت ها و کارخانجاتی که متقاضی مایه کوبی سگ های نگهبان خود علیه بیماری هاری بودند اطلاع رسانی شد تا با مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان، نسبت به مایه کوبی سگ های خود اقدام نمایند.

دکتر علی آقاجان نیا معلم تصریح کرد: پیش بینی اداره دامپزشکی شهرستان البرز برای مایه کوبی بیش از 500قلاده سگ علیه بیماری هاری تا پایان سال می باشد که در سه ماهه نخست سال جاری 200قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری مورد مایه کوبی قرار گرفته اند.

وی در پایان اضافه کرد: بیماری هاری از جمله بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق گزش حیوان ناقل و درگیر به انسان سرایت کرده و در صورتی که این ویروس ورود پیدا کند می بایست در اسرع وقت فرد حادثه دیده را به مراکز درمانی منتقل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز